دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ محرم ۱۴۴۶ | Jul 22, 2024
طباطبایی

حوزه/ آیت الله طباطبایی نژاد با تاکید بر این که باید مجموعه تخت فولاد، تفرجگاه معنوی مردم باشد تصریح کرد: تخت فولاد، تفرجگاه معنوی اصفهان است و از نقاط مختلف ایران و جهان گردشگر حضور می یابد، لذا نیاز به تامین زیرساخت و رفاه، فضاسازی و نورپردازی مناسب دارد .

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان،آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار با مدیران مجموعه تاریخی فرهنگی و مذهبی تخت فولاد شهرداری اصفهان در خصوص مدیریت تخت فولاد عنوان کرد و اظهار داشت: تخت فولاد تنها متعلق به اصفهان نیست، بلکه به جهان اسلام تعلق دارد و رهبر معظم انقلاب نیز تخت فولاد را دومین قبرستان بزرگ شیعه می دانند، این به آن معنا است که مجموعه تخت فولاد یک مجموعه ملی است.

وی افزود: بزرگانی در این منطقه دفن هستند که بر همه مسلمین منت دارند و بخشی از مسلمانی ما به دلیل وجود همین انسان ها بوده و چراغ راه همه ما هستند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان حدیثی از رسول خدا(ص) در خصوص جایگاه علما گفت: پیامبر اسلام فرمودند "مَثَل عالمان، مثل ستارگان آسمان است که در تاریکی های دشت و دریا به وسیله آنها راهیابی می شود و هرگاه ستارگان ناپدید شوند، راه بلدها در آستانه گم کردن راه قرار می گیرند.،"زیرا در هر دوره ای نیاز به هدایت دین است و اگر علما نبودند امروز تکلیف خود را در برابر آمریکا و اسراییل نمی دانستیم.

وی اضافه کرد: مرگ علما پایان آنها نیست، زیرا آنها بر ما منت دارند و هر چه داریم از آنها است و نعمتی برای همه محسوب می شوند.

امام جمعه اصفهان تبعید امام رضا(ع) به خراسان را زمینه حضور و بهره گیری بیشتر از علما و بزرگان دین در ایران عنوان کرد و ادامه داد: اگر حضرت در مدینه می ماندند ایران امروز چیزی نداشت و لذا گاهی خداوند کار خود را این گونه پیش می برد.

آیت الله طباطبایی نژاد با تاکید بر این که باید مجموعه تخت فولاد، تفرجگاه معنوی مردم باشد تصریح کرد: تخت فولاد، تفرجگاه معنوی اصفهان است و از نقاط مختلف ایران و جهان گردشگر حضور می یابد، لذا نیاز به تامین زیرساخت و رفاه، فضاسازی و نورپردازی مناسب دارد و باید بودجه صرف رفاه زائر شود.

تخت فولاد ظرفیت ثبت جهانی شدن را دارد

در ابتدای این دیدار، ابراهیم عمرانی مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی و مذهبی تخت فولاد شهرداری اصفهان ، گزارشی از وضعیت کنونی این مجموعه و اقدامات انجام شده ارائه کرد و اظهار داشت: ساختار تخت فولاد این گونه است که شهردار، کمیته ای عالی برای این مجموعه انتخاب می کند و فردی نیز به عنوان دبیر این کمیته انتخاب می شود تا مسائل تخت فولاد را پیگیری نماید.

وی افزود: سعی شده است اقداماتی که در مجموعه تخت فولاد انجام می شود حول سه ضلع تحقق یابد که ضلع اول دعوت است، یعنی باید دعوت خوب از زائر و گردشگر انجام شود و ضلع دوم فعالیت در حوزه میزبانی است، به این معنا که اگر دعوت به خوبی انجام شود باید میزبانی خوبی نیز انجام گیرد و این نیاز به زیرساخت های اولیه دارد.
مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی و مذهبی تخت فولاد شهرداری اصفهان ضلع سوم فعالیت های مجموعه تخت فولاد را بهره عنوان کرد و ادامه داد: پس از دعوت و میزبانی، زائر و گردشگر باید بتواند بهره و توشه خوبی از زیارت به دست آورد.

وی اضافه کرد: اکنون تخت فولاد به نقطه ای رسیده است که ظرفیت ثبت جهانی شدن را دارد، اما در این زمینه اقدامی نشده است، علاوه بر آن تخت فولاد در۲۶ خرداد سال ۷۵ ثبت ملی شد، لذا این امر را بهانه ای قرار دادیم و این روز را به عنوان روز نکوداشت تخت فولاد تعریف کردیم.
عمرانی با اشاره به کاشت درختان مثمر در تخت فولاد با پشتوانه مردمی گفت: سال گذشته، دو نیم میلیارد صرف روشنایی و نورپردازی مجموعه تخت فولاد شده و هم چنین مجموعه تفرجی باغ طوبی برای رفاه حال زائران در تخت فولاد ایجاد شده است.

وی خاطر نشان کرد: بازنگری دانشنامه تخت فولاد آغاز شده که نام دیگر مفاخر مجموعه در این دانشنامه ذکر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha