چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
رحیم پور ازغدی

حوزه/ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن اشاره به توصیه امام راحل(ره) در خصوص رئیس جمهور و وزرا گفت: کسانی که رئیس جمهور و یا وزیر می شوند، می بایست خود را نوکر مردم بدانند و با مردم با عزت و احترام سخن بگویند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در پنجمین دوره توانمندسازی مدیران و مسئولان مدارس علمیه و مراکز تخصصی حوزه علمیه خراسان به تبیین نظر امام راحل(ره) در مورد رئیس جمهور اصلح پرداخت و گفت: باید شرائطی که امام راحل(ره) در وصیت نامه و بیانات برای انتخاب مسئولان در حکومت اسلامی در سه قوه به خصوص قوه مجریه دارد بررسی و تبیین شود.

وی ضمن تبیین شاخصه های رئیس جمهور اصلح تصریح کرد: امام راحل(ره) در وصیت نامه می فرمایند باید دید کدامیک از کاندیداها تحت تاثیر تبلیغات سرمایه داری غرب و کمونیستی شرق قرار نمی‌گیرند و کدامشان با مالکیت و سرمایه های نامشروع و سرمایه‌داری فاسد مخالف اند و به مالکیت های مشروع اسلامی احترام می گذارند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در ادامه امام راحل(ره) می فرمایند کدامیک از کاندیداها می تواند اطمینان بیشتری به ملت بدهد که سرمایه ها و توان و استعدادهای مردم بیشتر فعال بشود و به کار بیفتد و در چرخه قرار بگیرد یعنی کدامیک از کاندیدا ها می تواند مردم را بیشتر به مشارکت در ساختن کشور امیدوار کند.

رحیم پور ازغدی توصیه دیگر امام را خطاب به ثروتمندان و سرمایه داران دانست و خاطر نشان کرد: امام راحل(ره) خطاب به سرمایه داران چنین می گویند که اگر دین دارید کمک کنید برای بیکاران و فقرا، کار،شغل، مسکن و زندگی تامین شود. به ثروتمندانی که ثروت مشروع دارند به آنان وصیت میکنم ثروت هایتان را کنز نکنید و به کار بندازید.

وی با بیان این که توصیه امام راحل(ره) آن است که به فردی برای ریاست جمهور در دولت اسلامی رای دهید که مجریان غیر صالح را در ادارات و وزارت خانه ها هر چه سریعتر و قاطع تر و دقیق تر شناسایی و عزلشان کند، به اهمیت اصلاح وزارتخانه ها و نهادهای حکومتی تاکید و عنوان کرد: رئیس جمهور چنین قدرت و اراده ای دارد و می گوید اگر بهترین قانون دست مجری غیرصالح بیفتد آن را نقض می کند و با کاغذ بازی و پیچ و خم ها به نام اسلام خلاف اسلام عمل می کنند.

رحیم پور ازغدی شرط دیگر رئیس جمهور را ساده زیستی دانست و با بیان که توصیه امام راحل(ره) نیز آن است که ببیند چه کسانی با مستضعفین و فقرا نزدیک ترند، تصریح کرد: باید کاندیداهائی که با فقرا و مستضعفین نزدیکترند و یا کاندیداهائی که با اشرافی نشین و کاخ نشین ها نزدیکتر و محشورند شناسائی و به مردم معرفی شوند تا آنان خود انتخاب کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی دیگر توصیه امام راحل(ره) را خطاب به وزرا دانست و با بیان این که امام می آورند کسانی که رئیس جمهور و یا وزیر شوند می بایست خود را نوکر مردم بدانند و با مردم با عزت و احترام حرف بزنند و نگاه کنند، گفت: رئیس جمهور و وزیر نباید نگاه از بالا به پایین به مردم داشته باشند؛ بلکه رئیس جمهور و وزرا و کل وزارتخانه و ... را می بایست از آن ملت بدانند و این نگاه وجود داشته باشد که هر آنچه در کشور هست همه برای مردم است.

رحیم پور ازغدی از روحانیون خواست تا این شاخصه های کلیدی را طلاب و مبلغان حوزه های علمیه در شهرها و روستاها برای مردم تبیین، تبلیغ و نهادینه کنند و تصریح کرد: اگر تبلیغ و نهادینه سازی صورت گرفت، فضای جامعه تغییر می کند.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha