پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ |۲۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 27, 2024
1

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: توانمندی دانشمندان ایرانی در تولید داروهای ضد سرطان، افتخارآمیز است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از رشت، پرویز فتاح طی سخنانی در مراسم رونمایی از ۵ داروی ضد سرطان گروه سلامت و دارویی برکت که در رشت برگزار شد، با بیان این که داروهای سرطان از جمله داروهای حساس، حیاتی و مهم به شمار می روند، ابراز داشت: این ۵ داروی ضد سرطان در گیلان با تلاش دانشمندان داخلی تولید که حاکی از قدرت و توان علمی و تخصصی داخلی است و حقیقتاً این توانمندی بالای دانشمندان ما افتخار آمیز است.

وی با اشاره به این که بومی سازی داروهای حساس و خاص بسیار اهمیت دارد، گفت: با تولید این ۵ رقم داروی ضد سرطان حدود نیمی از نیاز کشور رفع می گردد.

فتاح همچنین با اشاره به اینکه نیازسنجی دارویی در اولویت قرار دارد، افزود: افزایش ظرفیت تولید داروهای سرطانی در گیلان وجود دارد که می‌توان برای سال آینده نیاز داخلی را به طور کامل برطرف کند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از صرفه جویی ارزی ۸ میلیون دلاری در حوزه تولید داروهای سرطانی خبر داد و بیان داشت: گسترش تولیدات داخلی و بومی سازی داروهای ضدسرطان مانع خروج ارز از کشور می‌شود، ضمن آن که اولویت نخست ما تأمین نیاز داخل در حوزه داروهای سرطانی است و مرحله بعدی سرمایه گذاری روی صادرات است.

وی با اشاره به محدودیت‌های تحریمی برای ورود داروی ضد سرطان و خاص به کشور اضافه کرد: بومی سازی داروی های سرطانی پاسخ کوبنده‌ای به تحریم‌های دارویی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha