جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 21, 2024
تبریز

حوزه/ امام جمعه سلطانیه گفت: مشارکت حداکثری مهمترین اولویت انتخابات در نظام مردم سالاری دینی بوده و این که چه کسی انتخاب می‌شود قطعاً و حتماً بسیار مهم است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام سید عمران حسینی نسب در خطبه‌های نماز جمعه شهرسلطانیه با بیان اینکه مشارکت حداکثری مهمترین اولویت انتخابات در نظام مردم سالاری دینی است، گفت: اینکه چه کسی انتخاب می‌شود قطعاً و حتماً بسیار مهم است. اما انتخاب با رأی کم برای نظام اسلامی خوب نیست.

وی افزود: مشارکت بالا، موجب اقتدار ملی می‌شود، مقبولیت نظام را تقویت می‌کند، ثبات سیاسی و امنیتی کشور را ارتقا می بخشد و تهدیدات را دفع می‌کند.

حجت الاسلام حسینی نسب ادامه داد: انتخاب اصلح یک تکلیف شرعی است و انسان بین خود و خدا رأی به کاندیدا باید حجت و دلیل داشته باشد.

امام جمعه سلطانیه گفت: بررسی سابقه کاندیداها و مسئولیت‌های قبلی او، تحول آفرینی در مسئولیت‌های قبلی، بررسی مواضع قبلی و فعلی او، توجه به مواضع انقلابی او، معتقد بودن به مبانی اسلام و انقلاب و توجه به نظرات و حواشی او در مناظرات از راه‌های شناخت اصلح است.

حسینی نسب با بیان اینکه کاندیداهای ریاست جمهوری باید هم کارنامه و هم برنامه داشته باشند، گفت: رئیس جمهور آینده باید برای تأمین آب، برق و گاز برنامه داشته باشد و تصمیم بگیرد که تولید تعطیل خواهد شد یا مردم در خانه‌ها هر روز با قطعی برق روبرو خواهند شد؟ رئیس جمهور بعدی باید برنامه داشته باشد که با تورمِ مداومِ دو رقمی که اقتصاد و معیشت مردم را دچار مشکل کرده، چه کار خواهد کرد. البته تورم در دولت شهید جمهور از حدود ۶۰ درصد به حدود ۴۵ درصد کاهش یافت ولی تورم ۴۵ درصد هم زیاد است.

وی در ادامه با گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی و با بیان اینکه کشاورزان گنجینه‌های خداوند را از زیر زمین استخراج می‌کنند و محصولات کشاورزی مهمترین گنجینه‌ها هستند، گفت: کشاورزان در خط مقدم مبارزه با تحریم‌های دشمنان هستند.

امام جمعه سلطانیه گفت: تأمین بذر، کود، سمپاشی، خرید تضمینی محصولات و پرداخت پول محصولاتشان انتظار کشاورزان از دولت است و البته جهاد کشاورزی هم با همه وجود و توان کمک می‌کند.

حجت الاسلام حسینی نسب با بیان اینکه به اعتماد کاندیداها به دشمن و همچنین به مواضع دشمنان در مورد کاندیداها توجه کنید و ببینید که دشمن کدام کاندیدا را تمجید و تعریف و کدام را تخریب می‌کند و کسی که دشمن او را تخریب می‌کند یعنی به دشمن اعتماد ندارد، افزود: برخی فقط از مذاکره و گفتگو با آمریکا حرف می‌زنند، مذاکره با آمریکا افتخار نیست و آمریکا چه کاره است که ما باید بخاطر داشته‌هایمان به او پاسخ بدهیم؟.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه مردم باید به این باور رسیده باشند که تحول با اعتماد به دشمن امکان پذیر نیست و تکیه و اعتماد به دشمن نتیجه‌ای جز عقب ماندگی نخواهد داشت، گفت: یکی از دلایل عقب ماندگی اقتصاد کشور در دهه ۹۰، اعتماد به دشمن و معطل گذاشتن کشور به نتیجه مذاکرات و گره زدن اقتصاد به مذاکرات بود، که دولت عبرت هم لقب گرفت.

امام جمعه سلطانیه با گرامیداشت روز عرفه، روز دعا و استغفار و روز عید قربان، به ذبح قربانی و مشارکت در قربانی تاکید کرد و گفت: مؤمنین در قربانی‌ها نیازمندان جامعه را فراموش نکنند و کمیته امداد هم زمینه مشارکت خیرین را فراهم کرده است.

حجت الاسلام حسینی نسب با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام باقر (ع) و با بیان اینکه شناخت همه جانبه ائمه معصومین و شناساندن آنان ضروری است، گفت: سیاست ورزی و تشکیل حکومت اسلامی از اهداف عمده ائمه اطهار علیه السلام بود.

وی در ادامه با اشاره به طرح کشوری تعطیلی مراکز و واحدهای دانشگاه‌های پیام نور بر اساس تبصره ۳ ماده ۹۵ برنامه هفتم توسعه که طبق آن ۴ دانشگاه پیام نور هم در استان زنجان تعطیل خواهد شد و یکی از آنها دانشگاه پیام نور سلطانیه است و با بیان اینکه اصل این طرح حتماً کارشناسی شده ولی در اجرا باید عدالت رعایت شود، گفت: در اجرای طرح نباید شهرستانی مثل سلطانیه که غیر از دانشگاه پیام نور، دانشگاه دیگری ندارد، از این دانشگاه هم محروم شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha