یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
طاهرفر

حوزه / یک کارگردان گفت: فیلم دینی باید به لحاظ معنایی دارای اصالت باشد. همچنین اهداف یک اثر ارزشی باید همسو با انقلاب اسلامی باشد.

قربانعلی طاهرفر کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه ویژگی‌های یک فیلم دینی و انقلابی را چنین برشمرد: یک فیلم شاخص در حوزه موضوعات دینی حتماً باید به لحاظ فنی و ساختاری از استانداردهای خوبی بهره برده باشد. نکته دوم اینکه فیلم دینی باید به لحاظ معنایی دارای اصالت باشد. همچنین اهداف یک اثر ارزشی باید همسو با انقلاب اسلامی باشد.

وی افزود: نکته دیگر که از همه شاید مهم‌تر باشد جذابیت اثر است، یک فیلم دینی باید مورد پسند مردم قرار گیرد وگرنه اثری که تنها برای قرار گرفتن در قفسه مدیران تولید شود هدر دادن بیت‌المال است. البته قبول دارم برخی از آثار برای ثبت در تاریخ تولید می‌شود. البته تعداد این کارها آنچنان زیاد نیست که بخواهیم آن را به کل تولیدات تعمیم دهیم.

این کارگردان تاکید کرد: اگر بتوانیم فیلم‌های خوبی در حوزه انقلاب تولید کنیم توانسته‌ایم یک آشتی مجدد بین جوانان و آثار انقلابی برقرار کنیم. این کارکرد در شرایط فعلی بسیار ضروری است زیرا متاسفانه فاصله‌ای بین جوانان و موضوعات ارزشی در سینما به وجود آمده است. در این میان من جوانان را مقصر نمی‌دانم زیرا آنها تولیدات لازم را در اختیار نداشتند تا بهتر با آرمان‌های ارزشی و دینی آشنا شوند.

طاهرفر اظهار کرد: فیلم دینی همچنین باید از تکرار و شعار دور باشد باید در یک اثر دینی مطالب جدید و تازه تولید شود تا مخاطب آن را بهتر بپذیرد وگرنه یک اثر تکراری هیچگاه نخواهد توانست اتفاق چشمگیری را رقم زند. توصیه جدی من این است در مسیر ساخت تولیدات دینی حتماً از فیلمسازانی بهره برده شود که به اصل موضوع اعتقاد داشته باشند. فیلمی که می‌خواهد مخاطبش را تحت تاثیر قرار دهد در گام اول باید از یک باور درونی و ایمانی بهره برده باشد.

وی در انتهای این گفتگو تاکید کرد: در سینمای ایران شهید مرتضی آوینی یک نمونه بسیار خوب برای تمامی اهالی هنر است، زیرا هنری که شهید آوینی مورد نظر داشت هم از مفاهیم دینی بهره برده بود هم اینکه جذابیت‌های بصری داشت. شهید آوینی به لحاظ اعتقادی و باور هم یکی از بهترین مثال‌ها برای یک هنرمند متعهد است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha