دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
اسماعیل پور

حوزه/ مدیر کل اوقاف وامورخیریه استان بوشهر اظهار داشت: به مناسبت عید سعید قربان تا عید سعید غدیرخم، جشن‌های ولایت علوی اکمال دین نبوی در بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان بوشهر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمدرضا اسماعیل‌ پور مدیر کل اوقاف وامورخیریه استان بوشهر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: به مناسبت عید سعید قربان تا عید سعید غدیرخم، جشن‌های ولایت علوی اکمال دین نبوی در بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان بوشهر برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با بیان اینکه دهه ولایت و امامت برای مسلمانان بسیار ارزشمند است، تصریح کرد: عید سعید قربان زمانی است که انسان به قربانی کردن امیال و خواسته‌های نفسانی می‌پردازد و بدین ترتیب به جایگاه حقیقی انسانیت دست می‌یابد.

وی افزود: توجه به آداب و اعمال توصیه شده در این عید بزرگ و ترویج آنها، همچون انفاق و بخشش، اطعام و مهمانی دادن، صدقه و تقبل هزینه زندگی دیگران، اجرای عقد اخوت، تکریم سادات و شاد کردن مومنین از جمله مصادیق تعظیم شعائر الهی است.

حجت الاسلام اسماعیل پور با اشاره به برنامه‌های دهه ولایت در استان بوشهر، اظهار داشت: این جشن در ۵۰ بقعه متبرکه و امامزادگان استان در روز عید غدیر، پنجم تیرماه برگزار خواهد شد.

وی افزود: جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی همزمان با کل کشور در بقاع متبرکه استان در طول دهه ولایت که از عید قربان آغاز شده و تا عید غدیر ادامه دارد برگزار می‌شود که اقدامات تبلیغی و ترویجی این طرح شامل فضاسازی، تبلیغات محیطی پیرامون بقعه و آذین بندی صحن، تبلیغات شهری و نصب بنرهای دهه ولایت در سطح شهر نورافشانی در شب عید غدیر با همکاری نهادها ، راه اندازی کاروان شادی با نام شمیم ولایت در دهه ولایت به ویژه شب و روز عید سعید غدیر خم است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر، تصریح کرد: فضاسازی و اطلاع رسانی، برگزاری جشن‌های شاد آسمانی با اجرای برنامه‌های متنوع سخنرانی، گروه‌های سرود، مسابقه، و قرائت زیارت جامعه کبیره و برگزاری کاروان شادی نسیم ولایت از جمله برنامه‌های دهه ولایت است.

حجت‌الاسلام اسماعیل ‌پور ادامه داد: برگزاری مراسم دعای عرفه در بقاع متبرکه دارای ظرفیت در عصر روز عرفه (نهم ذی الحجه)، مراسم جشن میلاد امام هادی‌علیه‌ السلام و قرائت زیارت جامعه کبیره و ترویج زیارت غدیریه امام هادی علیه‌السلام، تبیین مفاهیم بسیار والای این دو زیارت در شب و روز سه شنبه ۲ تیر ماه سال جاری، طرح ضیافت غدیر، برپایی ایستگاه های پذیرایی، کاروان شادی نسیم ولایت در ایام دهه ولایت، مراسم باشکوه جشن عید سعید غدیرخم در بقاع شاخص، آیین معنوی غبارروبی قبور مطهر امامزادگان و محافل انس با قرآن و طرح حافظان غدیر از برنامه های این ایام است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha