جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ |۲۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین خاموشی

حوزه/ رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: یکی از برنامه های جدی این سازمان، افزایش منافع موقوفات در کشور است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ساری، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی طی سخنانی در شورای اداری استان مازندران با اشاره به این که سازمان اوقاف طبق ماده یک، متولی موقوفات مجهول التولیه یا فاقد تولیه است، اظهار داشت: موقوفاتی که مجهول التولیه یا بدون تولیت است، در اختیار سازمان وقف قرار دارد و ادارات اوقاف مدیریت آن را برعهده دارند.

وی افزود: وقف نه بودجه نفت، نه بانک، نه عوارض و نه منابع عمومی دولت است بلکه وقف خودش یک شخصیت حقوقی است و شخصی وقف کرده و متولی شأن تصرف براساس نظر وقف در موقوفه را دارد.

وی با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه نسبت به حفظ عین موقوفات از لحاظ اسنادی، حدنگاری و عدم تعدی و تجاوز به آن اهتمام ویژه‌ای دارد، خاطرنشان کرد افزایش منافع موقوفات در کشور یکی از برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور همچنین با تأکید بر این که شفافیت در حساب و سامانه موقوفات مشخص است، گفت:دستگاه‌های نظارتی کاملاً بر این مساله اشرافیت دارند و در این میان اوقاف وظیفه دارد بر براساس وقفنامه عمل کرده و نسبت به آن نظارت نماید.

وی با بیان اینکه برای مولدسازی به سراغ امنیت غذایی، اقتصاد دریاپایه، انرژی سبز و مسکن وارد شدیم، افزود: تأمین مسکن نخبگان در اولویت اوقاف قرار دارد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور همچنین به فعالیت اوقاف در بحث بهره‌برداری از معادن و کمک به اجرای نیت امینانه موقوفات اشاره کرد و ادامه داد: کمک به مصرف بهینه آب نیز مورد توجه است.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی با بیان اینکه تبدیل اسناد و کاداستر کار ویژه‌ای است که در اوقاف صورت گرفته و در دو سال اخیر با همکاری سازمان ثبت کارها پیش رفته، عنوان کرد: طی سال‌های اخیر سندهای تاریخی به دفترچه‌ای و بعد به کاداستر تبدیل شده است و در تلاش هستیم در استان مازندران این مسئله به تحقق ۱۰۰ درصدی برسد.

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۴ هزار میلیارد تومان اجرای نیت امینانه موقوفات در کشور داشتیم، بیان داشت: صندوق حمایت از دانش‌بنیان‌ها نیز با سرمایه هزار میلیارد ریالی در اوقاف در حال فعالیت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha