چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
المصطفی

حجت الاسلام و المسلمین‌عباسی، انگیزه الهی طلاب را جبران کننده بسیاری از کمبودها و مشکلات دانست و تصریح کرد: همه دست‌اندرکاران جامعة المصطفی ارائه خدمت به طلاب بین‌الملل علوم اهل بیت(علیهم السلام) را افتخار می‌دانند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی رئیس جامعةالمصطفی در دیدار اعضای اتحادیه طلاب آفریقایی با گرامیداشت مناسبت‌های پیش‌رو به ویژه عید سعید قربان و غدیر، اظهار داشت: در اهمیت تشکل‌ها و اتحادیه‌های طلاب جای بحثی وجود ندارد. دانش‌پژوهان المصطفی از هر منطقه در کنار هم جمع می‌شوند تا فعالیت جمعی مؤثری برای خود، خانواده و مردم منطقه خویش در قالب‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، علمی و … داشته باشند.

وی در ادامه به بیان برخی ظرفیت‌های موجود انجمن‌ها و اتحادیه‌های طلاب پرداخت و ابراز داشت: این ظرفیت‌ها در بحث آموزشی و فرهنگی، رسانه‌ای و علمی می‌تواند مورد بهره‌برداری قرار گیرد و المصطفی نیز به میزان توان خود با تشکل‌ها و انجمن‌ها در انجام این فعالیت‌ها همکاری خواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین‌عباسی، انگیزه الهی طلاب را جبران کننده بسیاری از کمبودها و مشکلات دانست و تصریح کرد: طبیعی است اتحادیه طلاب، به نمایندگی از اعضای خود با درخواست‌ها و مشکلات متنوعی مواجه باشد که هر طیف از این درخواست‌ها باید جداگانه از طریق مسئولان مربوطه پیگیری شود.

وی طلاب آفریقایی را دارای جایگاه ویژه‌ای در جامعة المصطفی دانست و خاطرنشان کرد: همه دست‌اندرکاران جامعة المصطفی ارائه خدمت به طلاب بین‌الملل علوم اهل بیت(علیهم السلام) را افتخار می‌دانند و باید تا حد توان و امکانات موجود تلاش کنند شرایط مناسب برای طلاب المصطفی فراهم شود.

رئیس جامعة المصطفی با تأکید بر اهمیت فراگیری آموزش‌های مهارتی توسط طلاب بین‌الملل، اظهار داشت: با توجه به اهمیت این موضوع، المصطفی مرکز آموزش مهارتی بیان را تأسیس کرده است و ارائه این آموزش‌ها به صورت درس جانبی ضروری برای طلاب تدارک دیده شد تا بتوانند پس از بازگشت به کشورهای خود، در عرصه‌های مختلف مشغول فعالیت شوند.

حجت الاسلام و المسلمین‌عباسی طلاب آفریقایی را از فراگیران فاضل، پرتلاش و بسیار تأثیرگذار در کشورهای خود برشمرد و یادآور شد: امروز دانش‌آموختگان آفریقایی از ظرفیت‌های بسیار خوبی در منطقه برخوردارند و امیدواریم با تقویت مستمر این جریان، شرایط گسترش و نشر معارف ناب اسلامی و اهل بیتی فراهم شود.

عضویت طلاب ۳۴ کشور در اتحادیه طلاب آفریقایی المصطفی

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین محمد باه، ضمن ابراز خرسندی از دیدار با رئیس جامعةالمصطفی و گرامیداشت یاد شهدای خدمت، به معرفی اتحادیه طلاب آفریقایی پرداخت و گفت: این اتحادیه نزدیک به ۲۳ سال قدمت دارد و هم اکنون نزدیک به 700 طلبه از ۳۴ کشور افریقایی در آن عضویت دارند.

رئیس اتحادیه طلاب آفریقایی المصطفی، فعالیت‌های این اتحادیه را در قالب فعالیت‌های اجتماعی و خدمت‌رسانی به طلاب، فعالیت‌های آموزشی ویژه طلاب و خانواده‌ها، فعالیت‌های فرهنگی از جمله برگزاری مراسمات و برخی فعالیت‌های هنری و رسانه‌ای و فعالیت‌های فرهنگی تبیینی برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم باه در ادامه به نمایندگی از طلاب آفریقایی، برخی درخواست‌های این اتحادیه در حوزه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی، مهارتی، دانش‌آموختگان، امور خانواده و… را مطرح کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha