چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
26

پژوهشگر حوزوی تصریح کرد: رکود اندیشه ای در عرصه کنشگری سیاسی و در بین برخی سیاستمداران نگران کننده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام حمزه وطن‌فدا طی سخنانی در نشستی با عنوان «درجستجوی بهار» با محوریت بررسی ایده و عملکرد دولت نهم و دهم که در رسانه فکرت برگزار شد، با تأکید بر لزوم تبیین دقیق نقاط قوت و ضعف دولت های پس از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: متأسفانه دعواهای انتخاباتی هنوز ناظر به مباحث سال های قبل است و این در حالی است که در وضع کنونی دچار رکود فکر و اندیشه در بین برخی سیاسیون شده ایم و باید برای برون رفت از این وضعیت چاره ای بیندیشیم.

وی با اشاره به اهمی و نقش مهم عرصه فکر و فرهنگ در قوام جامعه و راهبری سیاست و اقتصاد گفت: فکر کردن به عرصه سیاست و رویکرد اندیشه ای به این مقوله ما را عمیقاً در مسیر رشد و تعالی قرار می دهد و حال آن که متأسفانه به مرور اصحاب فکر و اندیشه نسبت به این مهم دچار غفلت شده اند.

وی ادامه داد: از همین روست که می بینیم برخی سیاستمداران به خاطر رکود اندیشه دچار تکرار و گاه ابتذال می شوند.

حجت الاسلام وطن‌فدا تصریح کرد: آن چه شایسته و بایسته بود این که ما باید کمالات و نقاط قوت دولت های مختلف را مرور و تبیین می کردیم و آن نقاط قوت را به منظور بهره برداری در دولت های آتی مورد توجه قرار می دادیم. این مساله از این جهت مهم و کلیدی است که بدانیم در اینجا دیگر بحث فرد مطرح نیست بلکه دولت ها سرمایه نظام و انقلاب هستند.

وی گفت: زمینه بریدن برخی از مردم از انقلاب به نوع عملکرد و برخورد برخی دولت ها با آحاد مردم بر می گردد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha