چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
ذ

حوزه / نسیم روح‌ بخش بهشت، در صحن و سرای حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع) پیچید و زمزمه دلنشین دعای عرفه، عطر معنویت و نیایش را در فضای ملکوتی آن بارگاه نورانی پراکنده ساخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان ، زائران و دلدادگان خاندان عصمت و طهارت، با دلی سرشار از عشق و ارادت، گرد شمع وجود نازنین امام زاده واجب‌التکریم، حضرت محمد هلال بن علی(ع)آران و بیدگل جمع شده و با تضرع و التماس، از اعماق وجودشان نغمه ی عرفه را با نوای گرم مداح اهل بیت عصمت و طهارت، حاج احمد خلف زاده زمزمه کردند.

اشک‌های شوق و نیاز از چشمان عاشقان سرازیر شد و ناله‌های جان سوزشان در فضای حرم طنین‌انداز گشت.

گویی در آن لحظات مقدس، تمام هستی در نغمه عرفه غرق شد و فرشتگان آسمان نیز با زمزمه این دعای پر مغز و پرمحتوا، همنوای زائران و عاشقان شدند.

دعای عرفه در حرم حضرت محمد هلال بن علی (ع) تجلی عمیق‌ ترین احساسات انسانی و اوج وابستگی مخلوق به خالق بود.

در آن لحظات روحانی، گویی تمام حجاب‌ ها کنار رفته و زائران و دلدادگان نوه ی پیامبر خوبی ها با تمام وجودشان با خدای مهربان راز و نیاز کردند و از او طلب مغفرت و رحمت نمودند.

دعای عرفه در حرم حضرت محمد هلال بن علی (ع) فرصتی بود برای خودشناسی، تهذیب نفس و تقرب به درگاه الهی.

دعای عرفه در جوار این امام زاده واجب‌التکریم، گویی دریچه‌ای به سوی بهشت گشوده بود و زائران و عاشقان را غرق در انوار الهی و رحمت بی‌کران الهی می‌ نمود.

سیل عاشقان دلباخته فرزند بلافصل امیر مومنان، علی(ع) از گوشه و کنار شهر، با دلی سرشار از امید و خشوع، رو به سوی خالق هستی آوردند و در دریای نیایش و تضرع غوطه‌ور شدند.

هر فراز این دعای با عظمت، دریچه‌ای نو به سوی رحمت الهی گشود و انسان را به عمق هستی خویش رهنمون ساخت.

آری عرفه، روزی برای بازنگری در اعمال و نیات، طلب مغفرت از گناهان و تقرب به خداوند متعال است.

دعای عرفه، نغمه‌ای جاودانه در تاریخ بشریت است که تا ابد، در گوش جان عاشقان طنین‌انداز خواهد شد.

دعای عرفه، روزی برای رهایی از ظلمات نفس و صعود به قله‌های ایمان و معرفت است.

در این روز، خیل مشتاقان و علاقمندان به خاندان عصمت و طهارت(ع) با حضور در نجف ایران، با فطرت پاک خویش به خداوند متعال متصل شدند و در دریای رحمت و مغفرت او غوطه‌ور گردیدند.

آن ها پلی میان زمین و آسمان زدند تا به معراج قرب الهی رهنمون شوند و با تمام وجود به عشق و ارادت خود به خالق هستی اقرار کنند.

مرثیه خوانی ویژه ی سالروز شهادت نخستین سفیر نهضت کربلا حضرت مسلم بن عقیل(ع) نیز، از دیگر برنامه های این محفل نورانی بود.

آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) در شهرستان آران‌ و بیدگل، شمالی‌ترین نقطه استان اصفهان ۷ کیلومتری شهرستان کاشان و ۱۰۰ کیلومتری شهرمقدس قم واقع شده است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha