شنبه ۲ تیر ۱۴۰۳ |۱۵ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 22, 2024
آیت‌الله موحدی کرمانی

حوزه/ همزمان با عید سعید قربان، نامزدهای چهاردهمین دوره­ انتخابات ریاست جمهوری­­­­ با آیت الله موحدی کرمانی، رئیس مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، همزمان با عید سعید قربان مسعود پزشکیان، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و محمد باقر قالیباف ۶ نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران با آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی رئیس مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار رئیس مجلس خبرگان رهبری ضمن قدردانی و تشکر از حضور نامزدهای ریاست جمهوری با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری و نگاه به آن به عنوان فرصتی بزرگ و ارزشمند برای خدمت به ملت و مملکت اسلامی گفت:از همت و انگیزه همه شما عزیزان که با تایید شورای محترم نگهبان آماده حضور در انتخابات برای کسب رضای الهی و خدمت به مردم هستید بسیار خرسند هستم و امیدوارم هر کسی مورد اقبال مردم قرار گرفت با صدق و راستی پای به میدان مسئولیت بگذارد و خداوند او را یاری دهد.

وی با ذکر روایاتی تاریخی از چگونگی نگاه ائمه معصومین علیهم السلام به مسئولیت ضرورت مراقبت از وسوسه‌های شیطانی که موجب گمراهی انسان می‌شود تاکید کرد و افزود: خداوند اگر صدق و راستی ما را ببیند ما را برابر دشمنان یاری می‌کند و با خوار ساختن دشمن به ما عزت می‌بخشد لذا قوی‌تر کردن رابطه خود با خدا بسیار حائز اهمیت است.

آیت الله موحدی کرمانی با تاکید بر نصب العین قرار دادن رهنمودها و توصیه‌های مقام معظم رهبری در رعایت اخلاق و حاکم بودن آن در رقابت‌های انتخاباتی پرهیز از بد اخلاقی، بدگویی، تهمت زنی، لجن‌پراکنی و برخوردهای اهانت آمیز گفت: در مناظرات باید مردم از شما متانت، وقار و سنگینی ببینند، الگوی رییس جمهور شهید آیت الله رئیسی در این زمینه بسیار راهگشا است؛ با رعایت اخلاق اسلامی، شخصیت و تسلط بر خودتان را حفظ کنید و در مواجهه با بد اخلاقی‌ها به سیره پیامبر و ائمه علیهم السلام تمسک جویید، این انتظاری است که مردم از شما دارند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری مسئولیت سنگینی، چون ریاست جمهوری را بسیار مهم و سخت توصیف و به مانند هر مسئولیتی نیازمند شناخت و عمل به وظیفه و اخلاص دانست و تصریح کرد با شناخت و عمل به مسئولیت، برنامه‌ریزی حکیمانه و اخلاص باید بین مردم بروید و با آنها چهره به چهره شوید، زیرا از شما می‌خواهند با عهده‌دار شدن منصب ریاست جمهوری به مردم و محرومین خدمت کنید و شرایط زندگی عزتمندانه جوانان را بهبود بخشید و با اصلاح وضعیت به مبارزه با زمینه‌ها و مظاهر فساد بپردازید.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در پایان نامزدهای انتخابات را به برنامه‌ریزی سنجیده و حساب شده، پرهیز از تندروی، دعوت از متخصصین، اولویت دادن به مشکلات اقتصادی کشور و کمر همت بستن برای حل آن، صمیمیت با مجلس و قوه قضاییه و تمامی ارکان و نهادهای موثر کشور و یاری طلبیدن آنها و اصلاح ناهنجاری‌های فرهنگی توصیه کرد.

نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هم در دیدار با رئیس مجلس خبرگان رهبری دیدگاه‌ها و نظرات خود را ارائه کردند.

حجت الاسلام پورمحمدی نامزد انتخابات ریاست جمهوری با خطیر دانستن مسئولیت ریاست جمهوری و شرایط کشور گفت: خدای بزرگ را شاکریم که انسان‌هایی قصد دارند خود را وقف خدمت و کمک به مردم کنند و در این راه همه ما باید اخلاق و اخلاص را رعایت کنیم و وظیفه شناس باشیم. وی افزود: هر یک از نامزدها که رئیس جمهور شدند، دیگران آن را کمک کنند، همفکری داشته باشیم و فضای کشور را با همفکری پیش ببریم.

پورمحمدی با تاکید بر اینکه نیازمند کمک به همدیگر هستیم و باید حسن ظن و نگاه مثبت داشته باشیم، تصریح کرد: باید به مردم پیام مودت، محبت و همکاری در خدمت رسانی صادقانه و با اخلاص بدهیم؛ اگر مردم این پیام را دریافت کنند آنها هم کمک می‌کنند که:یدالله مع الجماعه"

پزشکیان دیگر نامزد انتخابات هم عمل به آموزه‌ها و توصیه‌های دینی را موجب بدبین نشدن مردم در دانشگاه، مدرسه، اداره و جامعه قلمداد و تصریح کرد: ما حرف‌های خوب می‌زنیم، اما عمل نمی‌کنیم، تا زمانی که خودمان را اصلاح نکنیم نمی‌توانیم دیگران را اصلاح کنیم. امیدواریم که صادق باشیم و برای مردم خالصانه کار کنیم.

جلیلی نیز در این دیدار تشخیص و عمل درست به وظیفه را مهم قلمداد و کار جمعی را مصداق "فاستبقوا بالخیرات" دانست.

در ادامه زاکانی کار اصلی شهید رئیسی را اصلاح خط و مختصات دولت‌های گذشته دانست و گفت: شهید رئیسی نسبت دولت را با دین، با انقلاب، با نظام، با رهبری معظم، با مردم و با دوستان و دشمنان انقلاب تصحیح و به مختصات اصلی بازگرداند.

وی افزود: او تبعیت از رهبری را برای خود فرض گرفت و خدمت به مردم را با اخلاص دنبال کرد، هم دوستان انقلاب به او امیدوار بودند و هم دشمنان انقلاب از او هراس داشتند.

وی شرایط کشور نسبت به سه سال گذشته را به رغم مشکلات متعدد، بهبود یافته توصیف کرد و خاطرنشان کرد: در حوزه سیاست خارجی ثبات عزتمند داریم و در حوزه داخلی بخشی از مختصات اقتصادی اصلاح و در مسیر درست قرار گرفته است.

زاکانی با اشاره به اینکه مشکلات متعددی داریم، اما اضطرار و بحران نداریم گفت: کنار مشکلات، پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های ویژه‌ای وجود دارد، لذا بایستی هم مشکلات را شناخت و هم ظرفیت‌ها را شناسایی کرد و گام‌های اساسی برداریم.

وی جهت‌گیری‌های شهید رئیسی در رفع مشکلات کشور را راهگشا دانست با اشاره به توانمندی‌های موجود گفت: در کشور توانمندی‌های اختصاصی داریم که در هیچ جای دنیا وجود ندارد، مکتب اسلام با نگاه اجتهادی حضرت امام و مقام معظم رهبری، رهبر حکیم و بی‌نظیر، مردم دیندار از جمله این توانمندی‌ها است که با تکیه بر آن و همچنین توانمندی‌های ویژه کشور مانند موقعیت سوق الجیشی، سابقه تمدنی، امکانات و ثروت نفت و گاز می‌توان از مشکلات عبور کرد.

زاکانی با بیان اینکه اگر چنین شد مختصات ما از کشورهای دیگر دنیا متفاوت می‌شود و نباید با مختصات آنها بازی کنیم گفت: در این صورت است که جهش و تحول در ابعاد مختلف و گره گشایی از مشکلات مردم و آبادانی و پیشرفت کشور تضمین خواهد شد.

محمدباقر قالیباف رعایت اخلاق در عین رقابت در چارچوب اخلاق اسلامی را امری مهم برشمرد و گفت:ممکن است در رویکردها و روش‌ها تفاوت‌هایی داشته باشیم، اما همه ما در نظام اسلامی که در راس آن ولی فقیه است خدمتگزار مردم هستیم و فلسفه وجودی خود را از آنها می‌گیریم.

وی با اشاره به اینکه باید مردم را در عمل به اسلام دعوت کنیم، افزود: اقدام ما اگر مفید باشد نفع آن به مردم می‌رسد و اگر اشکال داشته باشد مردم متضرر می‌شوند و اسلام هم آسیب می‌بیند.

قالیباف تصریح کرد: بعد از ۸ تیر همگرایی، انسجام و همکاری در حل مشکلات وظیفه همه ما است و با توجه به تجربه و فهمی که از وضعیت داریم مطمئن هستم مشکلات کشور در ابعاد مختلف با تکیه بر دارایی‌ها و نیروی جوان باسواد و خلاق مرتفع خواهد شد.

قاضی‌زاده نیز روابط عالم را مبتنی بر حق و تکلیف دانست و گفت: انسان حقوقی و تکالیفی دارد و این رابطه در نسبت امت و امام امت تعریف می‌شود، امام به عنوان خلیفه الله که امت نسبت به آن وظیفه دارد.

وی با تاکید بر اینکه انتخابات طلب یاور از جانب امت برای یاری امام است افزود:امام هست و در قانون اساسی مفهوم امامت وجود دارد، سیاستگذار و راهنما امام است و از امت طلب یاری می‌کند می‌شود نماینده مجلس و رئیس جمهور در کشور که مفهوم مستقل از امامت ندارد و باید بگوید خواست امام را چگونه اجرا کنیم.

قاضی‌زاده تصریح کرد: اگر این نگاه توحیدی استقرار یابد نتیجه و پیروزی هم حاصل می‌شود و اگر اینطور نباشد باید بدانیم نتیجه‌ای به دست نخواهد آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha