چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
مناظره

تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری خواست در مناظره‌های انتخاباتی نقد دیدگاه ها و برنامه های دیگر نامزدها محور باشد و از نقد شخصیت و اهانت اجتناب شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن بیانیه تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم به مناسبت چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری را در ادامه بخوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم

ملت شریف ایران در آستانه آزمون سیاسی و اجتماعی بزرگ دیگری قرار دارد و ۸ تیر ۱۴۰۳ گامی بلند در جهت حراست از عزّت، امنیّت و اقتدار نظام مقدّس جمهوری اسلامی برخواهند داشت.

یک انتخابات پرشور و انتخاب رئیس جمهوری با رأی بالا علاوه بر تقویت جمهوریّت و هویت اسلامی ایران عزیز، آینده ای روشن را برای کشور نوید خواهد داد و مسیر تحقق آرمان های انقلاب اسلامی را هموارتر خواهد کرد.

تشکل اساتید حوزه علمیه قم با تأکید بر آرمانهای انقلاب اسلامی و ضرورت حضور گسترده مردم درصیانت از آن، ضمن دعوت مردم بر حضور پر شور در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری نکات ذیل را مورد توجه قرار می دهد:

۱- نامزدهای محترم در مسیر سیاست ورزی و تشریح برنامه های خود، تقوا و تعهد دینی و انقلابی را مدنظر داشته باشند و از هرگونه نقد تخریبی و نفی دیگر نامزدها خودداری کنند. این مهم باید توسط طرفداران و رسانه های وابسته به نامزدها نیز دنبال شود و امید است این انتخابات به عنوان یک انتخابات برتر از لحاظ توجه به مسائل تقوای سیاسی و اخلاق انتخاباتی در تاریخ ماندگار شود.

۲- در تشریح ضعف ها و نقص های وضعیت اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کشور سیاه نمایی و اغراق صورت نگیرد و ضمن تأکید بر قوت ها و فرصت ها، تبلیغات انتخاباتی مملو از امیدآفرینی و تزریق باور"ما می‌توانیم" باشد.

۳- در مناظرات انتخاباتی نقد دیدگاه ها و برنامه های دیگر نامزدها محور باشد و از نقد شخصیت و اهانت اجتناب شود.

۴- آرمانهای انقلاب اسلامی و مسیر طی شده در تحقق آن نباید مورد خدشه قرار گیرد و دقت شود که در گفتگو ها و هیجانات انتخاباتی به محکمات نظام اسلامی، لطمه ای وارد نشود.

حضور در انتخابات‌ مصداقی از انجام تکلیف الهی و عمل انقلابی و فرصتی برای شکر نعمت انقلاب اسلامی و صیانت از آن است. این عمل صالح سیاسی در درگاه الهی مأجور و مشکور است و برکات خود را بر ملت شریف نازل خواهد کرد. ان شاءالله

امیداست انتخابات ریاست جمهوری به عنوان یکی از جدی ترین، پُرشورترین و پُرجاذبه‌ترین صحنه‌ های مشارکت عمومی مردم، چون همیشه در مسیر اقتدار و عزت ملت ایران رقم بخورد و گامی دیگر در ایجاد تمدّن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنالتراب مقدمه الفداء) باشد.

دبیرخانه تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha