چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ |۱۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 19, 2024
شورای عالی انقلاب فرهنگی

حوزه/ کلیات سند ملی تأسیس سازمان و تشکیل شورای راهبری هوش مصنوعی در نشست شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب اعضا رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، نشست شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز سه‌شنبه به ریاست محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری تشکیل شد.

در این نشست علاوه بر بررسی و تصویب سند ملی هوش مصنوعی، با موافقت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، تأسیس سازمان ملی هوش مصنوعی جمهوری اسلامی ایران و همچنین تشکیل شورای راهبری هوش مصنوعی به تصویب رسید.

در سند ملی هوش مصنوعی مقرر شده تا جمهوری اسلامی ایران در افق ۱۰ ساله در جمع ۱۰ کشور پیشروی جهان در این حوزه قرار گیرد.

بر اساس مصوبه امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی، به منظور راهبری، هماهنگی و نظارت بر سند ملی هوش مصنوعی، شورای راهبردی متشکل از وزرا و رؤسای دستگاه‌های مربوطه و همچنین عده‌ای از اشخاص حقیقی، تشکیل می‌شود.

همچنین سازمان ملی هوش مصنوعی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک سازمان مستقل زیر نظر رئیس جمهور، تأسیس و اساسنامه این سازمان نیز در مدت ۳ ماه به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهد رسید.

اجرای این سند گام مهمی در جهت مؤلفه‌های تمدن نوین اسلامی، ارتقای کیفیت حکمرانی و تقویت بنیان‌های علمی و پژوهشی است که می‌تواند منشأ تغییر و تحولات بزرگ برای کشور باشد.

همچنین در نشست امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی، کلیات اساسنامه خانه ملی گفتگوی آزاد تصویب و حسن رحیم‌پور ازغدی نیز به عنوان رئیس این خانه از طرف شورا انتخاب شد.

گفتنی است، انتخاب اعضای حقیقی هیئت امنای بنیاد ملی پویانمایی نیز از دیگر مصوبات نشست امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha