پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 20, 2024
رئیس کل دادگستری فارس

حوزه/ رئیس کل دادگستری فارس به تشریح برنامه های هفته قوه قضائیه در فارس پرداخت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی صبح امروز در نشست رسانه ای با خبرنگاران که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، با اشاره به اینکه با توجه به شهادت رئیس جمهور و همراهان تغییراتی در هفته قوه قضائیه رقم خورده است، اظهار کرد: یاد و خاطره شهید رجایی، رئیس جمهور و همراهان را گرامی می داریم، شهید بهشتی بنیانگذار دستگاه نوین قضائی است و خدمات ماندگاری را داشته اند.

وی در ادامه با تصریح اینکه برگزاری نشست رسانه ای بهانه ای برای دیدار با اصحاب رسانه است، اضافه کرد: خبرنگاران مجموعه قضائی انصاف را رعایت می کنند، برخی از سوالات ممکن است پرسیده شود اما به دلیل اینکه نباید رسانه ای شود پاسخ داده نشود.

رئیس کل دادگستری فارس استان فارس را یکی از امن ترین استان ها در کشور دانست و عنوان کرد: با توجه به جمعیت ۵ میلیونی هیچ محکوم متواری در استان نداریم، از خداوند باید شاکر قدردان نعمت امنیت باشیم.

وی خاطرنشان کرد: هماهنگی مطلوبی میان دادگستری و سایر ادارات وجود دارد که این هماهنگی موجب شده کارها بهتر پیش رود، نمی گوییم نقصی وجود ندارد اما سمت و سوی دادگستری برطرف کردن مشکلات مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی همچنین ضمن تبریک عید غدیر خم، گفت: باید از رسانه برای ترویج عید غدیر استفاده کرد، هرچه داریم از ولایت است بنابراین باید نعمت ولایت را قدر بدانم.

وی در خصوص انتخابات نیز افزود: انتخابات را باید از مدار انصاف تبلیغ کرد، نباید کاری کرد که مردم بی اعتماد شوند، در خصوص انتخابات امنیت نیز فراهم است، شورای پیشگیری از تخلفات انتخاباتی آغاز به کار کرده و تاکنون جرمی نیز رویت نشده است.

رئیس کل دادگستری فارس بیان کرد: در دادگستری فارس در سالی که گذشت فعالیت های خوبی انجام شد، یکی از دادگستری هایی که در اجرای سند تحول قضایی توفیقات خوبی داشت و کامل اجرا کرد و رتبه اول کشور را کسب کرد دادگستری فارس بود، دادگستری فارس برنامه محور است هیچ کاری بدون برنامه صورت نمی گیرد.

وی یادآور شد: در کاهش اطاله دادرسی که رئیس قوه فرمودند ابر چالش است دادگستری فارس تقریبا قالب شده است، شعبه نامتعارف وجود ندارد، پرونده های قدیمی به حداقل رسیده است، کمتر از ۲ هزار فقره پرونده قدیمی در شعبه ها وجود دارد، از این حیث نیز دادگستری فارس فائق آمده است، یکی از فعالیت های دیگر خوب الکترونیکی شدن محاکم است، هرکسی که شبهه ای دارد دعوت به الکترونیکی شدن می کنیم.

عالی ترین مقام قضائی فارس گفت: هر پرونده ای که اعلام کنند حاضر به علنی برگزار کردن آن دادگاه هستیم، هیچ حرفی برای علنی برگزار کردن دادگاه ها نداریم، در مقابله با فساد یکی از دادگستری های پیشرو هستیم، نظارت سنگینی بر مجموعه قضائی خود داریم، محال است کوچکترین موضوع به ما گفته شود و کنار بگذاریم.

وی تصریح کرد: کسی حق ندارد از ابزار دولتی در تبلیغات انتخاباتی استفاده کند، همچنین ابلاغیه کاغذی در دادگستری فارس تمام شده است، ۱۵ درصد دعاوی نیز بدون کاغذ است، اراضی ملی رفع تصرف حدود ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار است، اراضی ملی سند دار قریب ۹۹ درصد است، استان فارس استان کم آبی است در سال گذشته ۲ هزار و ۸۰۰ چاه پر و منع مصرف شد، در حوزه اقتصاد مقاومتی امید شرکت ها به اقتصاد مقاومتی است، بیشترین دیدار مردمی متعلق به دادگستری فارس بوده که حدود ۱۲ هزار دیدار بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی گفت: احکام جایگزین حبس حدود ۱۰ هزار و ۲۰۰ مورد بوده است، پرونده هایی که در شورای حل اختلاف ۴۳ درصد منتهی به سازش شده است، ۵۶ فقره پرونده قتل منتهی به سازش شده است، در حوزه پژوهش دادگستری فارس رتبه برتر را داشته ایم، ۲ هزار و ۱۲۹ زندانی با کمک خیریه و پویش های مختلف آزاد کرده ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha