یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
دیدار رئیس دیوان عدالت اداری با آیت الله العظمی نوری همدانی

حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار رئیس دیوان عدالت اداری با تاکید بر ضرورت تسریع در رسیدگی به پرونده ها، گفتند: بنا بر فرمایش مولای متقیان حضرت علی (علیه السلام) قضات باید پر حوصله باشند و سعه صدر داشته باشند؛ کسانی باشند که تطمیع نشوند؛ کسانی که در قضاوت دقت و سرعت عمل داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله نوری همدانی، پیش از ظهر امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین حکمتعلی مظفری رئیس دیوان عدالت اداری، بر لزوم ارتقای خدمات و تسریع در رسیدگی به پرونده های قضایی و صدور آرا تاکید کردند.

این مرجع تقلید به نامه ۵۳ نهج البلاغه حضرت امیر المومنین علی (علیه السلام) خطاب به مالک اشتر هنگام اعزام به سرزمین مصر اشاره و اظهار کردند: حضرت امیر المومنین علی (علیه السلام) در این نامه ویژگی‌های قضات را ذکر کرده اند؛ بنا بر فرمایش مولای متقیان حضرت علی (علیه السلام) قضات باید پر حوصله باشند و سعه صدر داشته باشند؛ کسانی باشند که تطمیع نشوند؛ کسانی که در قضاوت دقت و سرعت عمل داشته باشند.

معظم له زمان رسیدگی به پرونده ها را طولانی دانستند و افزودند: روند رسیدگی ها باید تسریع شود؛ چهار ماه زمان زیادی است. اگر حجم کار سنگین است تعداد نفرات را افزایش دهید و یا افرادی را بر کرسی قضاوت بنشانید که دقت و سرعت عمل را توأمان داشته باشند. حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) به بسیاری از مسائل قضایی در همان مسجد کوفه رسیدگی می کردند.

این مرجع تقلید در ادامه یادآور شدند: مردم و مراجعین می خواهند در اسرع وقت به پرونده ها و مشکلاتشان رسیدگی شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی، تحول در دستگاه قضایی در سالهای اخیر را مثبت ارزیابی کردند و ادامه دادند: ما شاهد تلاش و تحول در قوه قضائیه هستیم و تشکر می کنیم و امیدواریم خدمت رسانی که در حال انجام است ارتقاء بیشتری پیدا کند.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین حکمتعلی مظفری به ارائه گزارشی از فعالیت ها و خدمات صورت گرفته پرداخت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha