یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
آغاز به کار دستگاه سی تی آنژیوگرافی با حضور آیت الله اعرافی

اولین دستگاه سی تی آنژیوگرافی با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور به چرخه درمان استان قم اضافه شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در مراسمی با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی رئیس جامعه المصطفی العالمیه و مسئولان استانی نخستین دستگاه سی تی آنژیوگرافی استان در بیمارستان حضرت ولی عصر (عج) قم راه اندازی شد.

آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور هم در این مراسم با اشاره به ارتباط پیوسته و کهن اسلام و ایران با علم و دانش و پزشکی گفت: از افتخارات ایران از دیرباز تاکنون حرکت به سمت فتح قله‌های علم و دانش به‌ویژه علم پزشکی است.

مدیر حوزه های علمیه کشور با تاکید براینکه نباید به دستاوردهای پزشکی در کشور قانع بود و اکتفا کرد، افزود: ایران باید همواره پرچمدار مرزهای علم و فناوری و در حوزه دانش پزشکی پیشتاز باشد.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ارتباط حوزه های علمیه با نظام سلامت از گذشته تاکنون افزود علما و خیرین در حوزه علمیه همواره به موضوع سلامت و بهداشت و درمان توجه داشتند و در این زمینه خدمات ارزشمند و ماندگاری انجام دادند.

دکتر مهدی مصری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم هم در این مراسم، گفت: دستگاه سی تی آنژیوگرافی به منظور توسعه و تکمیل تجهیزات بیمارستانی و ارائه خدمات به بیماران و از طریق هیئت امنای صرفه جویی ارزی وزارت بهداشت خریداری شده است که تمامی خدمات ارائه شده به بیماران را با تعرفه دولتی انجام خواهد داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: این دستگاه یکی از بروزترین دستگاه‌های سی تی آنژیوگرافی در سطح کشور است که به روش غیر تهاجمی می‌تواند برای تصویربرداری از عروق شریانی و وریدی بدن بیماران استفاده شود.

وی خرید تجهزات نوین درمانی و نصب آن در مراکز درمانی را از اقدامات ویژه دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان برشمرد که مردم امروز از خدمات آن استفاده می‌کنند.

مصری، افزایش سرانه تخت‌های بیمارستانی در استان را در راستای ارائه خدمات مطلوب درمانی ضروری عنوان کرد و گفت: تا رسیدن به حد مطلوب ۷۵۰ تخت بیمارستانی دیگر در قم نیاز داریم.

نخستین دستگاه سی تی آنژیوگرافی وارد چرخه درمان قم شد / اعرافی: اسلام و ایران با علم و دانش ارتباط پیوسته و کهن دارند

گفتنی است، دستگاه سی تی آنژیوگرافی قم، دومین دستگاه مدل خود با تکنولوژی بالا در ایران است که با راه اندازی آن، مشکل بسیاری از بیماران رفع خواهد شد.

این دستگاه به عنوان یک دستگاه آنژیوگرافی غیرتهاجی به شمار می‌رود که می‌تواند در راستای رفع انسداد رگ و عروق تمامی اندام‌های بدن، اقدام کند.

سرعت عمل در ارائه خدمات به بیماران از ویژگی های بارز دستگاه سی تی آنژیوگرافی به شمار می‌رود که کل فرایند آماده سازی بیمار و ارائه خدمات در ۱۵ دقیقه انجام خواهد شد.

این دستگاه از محل اعتبارات هیئت امنا صرفه جویی ارزی خریداری شده است که تمامی خدمات ارائه شده به بیماران را با تعرفه دولتی انجام خواهد داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha