یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
کد خبر: 1165179
۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۶
صندوق هنر

حوزه/ مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: ۳ هزار و ۵۰۰ لرستانی عضو صندوق اعتباری هنر هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، سید مجید پوراحمدی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر امروز در آئین نکوداشت نام آوران مفاخر با بیان اینکه در ایام سرور و شادی دهه ولایت با طرح "هفت بحر هنر" در شهر هنرخیز و فرهنگ دوست خرم‌آباد هستیم تا بتوانیم یک عمر فعالیت هنری و فرهنگی این عزیزان را پاس بداریم گفت: این خطه دارای هنرمندان و ناموران ملی و فراملی است که عمر خود را در این سرزمین گذاشته و صرف فرهنگ و هنر کرده‌اند.

پوراحمدی با بیان اینکه لرستان گنجینه بزرگی از مفاخر هنر و فرهنگ است که تأثیر زیادی در فرهنگ و هنر کشور داشته‌اند، افزود: درصد قابل توجهی از اعضای صندوق هنر لرستانی هستند که بخش مهمی از آنان در رشته موسیقی فعالیت می‌کنند.

مشاور وزیر و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از عضویت بیش از ۱۰۲ هزار هنرمند در این صندوق خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۵۰۰ نفر لرستانی هستند که حدود ۲۰۰۰ نفر آنان تحت پوشش بیمه قرار دارند.

وی با یادآوری اینکه در طول عمر دولت مردمی فرهنگ و هنر مورد توجه ویژه قرار گرفت، ادامه داد: برنامه‌های زیادی برای حمایت این قشر تدوین شده و معیشت‌شان مورد توجه قرار گرفت کمااینکه بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار کمک معیشتی در ایام کرونا به بیش از ۸۰ هزار نفر اعضا اعطا شد.

پوراحمدی در پایان با بیان اینکه بیش از ۴۰ میلیارد تومان کمک مستقیم و غیرمستقیم برای استان لرستان درنظر و هزینه شده است، گفت: نگاه راهبردی ما در تهران، توزیع عدالت فرهنگی در تمام مناطق کشور است و برای همین طرح‌های تحولی همچون "هفت بحر هنر" را تدوین کردیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha