چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
تصاویر/ آیین عبادی سیاسی نماز جمعه تکاب

حوزه/ حجت الاسلام کوهی گفت: برخی ها که سال ها به عنوان مدیران اجرایی در این کشور مدیریت و مسئولیت داشته اند طوری صحبت می‌کنند انگار اینها بانی این تورم و کاهش ارزش پول ملی نیستند و چنان تحریم شکن می‌گویند که خودشان اعلام کردند که آمریکایی ها ما را فریب دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام مصطفی کوهبی امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه تکاب که در مصلای این شهر برگزار شد، با اشاره به دهه امامت و ولایت اظهار داشت: به عقیده علما و مفسرین شیعه و جماعت بسیاری از علمای اهل سنّت، روایت نزول آیه اکمال در روز هجدهم ذی حجّه در سرزمین غدیر خم را در کتاب های خود نقل کرده اند. و واقعه انسان و جریان ساز غدیر پیام هایی دارد که اگر امت اسلامی به آن توجه کند عزیز تر خواهد شد.

وی ادامه داد: امروزه بحران جهان، بحران مدیریت است. جهان اسیر طاغوت‌هایی است که ملت‌ها را به سوی پرتگاه بی‌هویتی می‌کشانند. از این رو مدیریت جهانی، امر مهمی است و پیامبر خدا صلی الله علیه و آله در غدیر خم می‌خواستند این مشکل عالم را برای همیشه حل کند.

امام جمعه تکاب خاطرنشان کرد: از آنجا که پیغمبر اسلام (ص)، خاتم پیغمبران و دین اسلام کامل‌ترین نقشه و هندسه سعادت بشری است، آیا ممکن است بعد از ایشان این عالم تا قیامت رها شود و بدون مدیر الهی به حال خود واگذار شود؟ چنین چیزی از سوی خدای متعال که مهر و رحمت و حکمتش سراسر عالم را فراگرفته است، امری محال است. به بیان پرچم‌دار گفتمان غدیر در جهان معاصر، رهبر معظم انقلاب «تکلیف امت اسلامی در زمینه‌ی هدایت و حکومت، در حادثه‌ی غدیر معیّن شده است»

وی افزود: در همین هفته جاری وزیر جنگ رژیم ستمگر صهیونیستی اعلام کرد ما در جنگ غزه شکست خوردیم این به خاطر همین پیروی از امیرالمؤمنین علی علیه السلام بود که با محوریت ایران اسلامی حماس از عالم اهل سنت در کنار حزب الله و سپاه قدس و انصار الله و حشد الشعب از عالم اهل تشییع در کنار هم ایستادند و این رژیم جبار را شکست دادند .

حجت الاسلام کوهی گفت: ما امروز به رژیم منحوس و کودک کش صهیونیستی اعلام می کنیم تازه اول کار را شما دیدید و به صورت مرحله ای شما را ذلیل و ذلیلانه از پاره تن اسلام یعنی فلسطین اخراج خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: هفته قوه قضائیه را پیش رو داریم و امروز مساله ای که لازم است از شهید بهشتی رضوان الله تعالی علیه یاد بگیری اصل شایسته‌سالاری در انتخاب مدیران است. نظر شهید بهشتی این بود که مبادا نخبه ای یا متخصصی یا مدیر لایقی که با من خوب نیست را کنار بگذاریم.

امام جمعه تکاب ادامه داد: امروز تقویت فرهنگ یادگیری و فراگیری قوانین و احکام حقوقی و آموزش مسائل مربوط به حقوق مثل ارث و دیه و اجاره و خرید و فروش می تواند به جد به قوه قضائیه کمک کند و به همین خاطر لازم است احکام حقوقی را فراو یاد بگیرم.

وی در ادامه با اشاره به انتخابات گفت: انتخابات حماسه حضور مردم است. معجزه حضور مردم بن‌بست‌شکن و افق‌گشا است. رهبر انقلاب، تحقق این حماسه با دو شرط بارها و بارها بیان کرده‌اند اول؛ مشارکت بالا دوم؛ انتخاب خوب. ببینید چه کسی به ملاکهای انقلاب نزدیک‌تر است و توانایی کار در جهت ملاکهای انقلاب را دارد؛ این‌ها را اگر ملاحظه کنید، می توانید یک انتخاب خوبی داشته باشید.»

حجت الاسلام کوهی با بیان این که مشارکت بیشتر، اعتبار کشور را بالا خواهد برد، افزود: شرکت مردم در انتخابات می‌تواند همچون سنگری مستحکم سرنوشت ملت و کشور را از هر آسیبی مصون سازد و بد اخلاقی هایی که صورت می‌گیرد و سیاه نمایی های که از سوی برخی نامزدها و اطرافیانش صورت می‌گیرد از حرکات ناشایست این هفته بود.

وی اضافه کرد: برخی ها که سال ها به عنوان مدیران اجرایی در این کشور مدیریت و مسئولیت داشته اند طوری صحبت می‌کنند انگار اینها بانی این تورم و کاهش ارزش پول ملی نیستند و چنان تحریم شکن می‌گویند که خودشان اعلام کردند که آمریکایی ها ما را فریب دادند و گفتند تقریبا هیچ.

امام جمعه تکاب ادامه داد: آقایان مردم شما را شناخته اند و گول و فریب این شعارهای ظاهر زیبا و باطن زشت شما را نخواهند خورد و با انتخاب رئیس جمهوری مردمی برای مردم و کشور شاهد ادامه مسیر راه شهید راه خدمت شهید رئیسی خواهیم بود.

وی در ادامه افزود: بسیاری از مردم شریف در شهرستان از کیفیت نان گله مند هستند و لازم است در این خصوص اتحادیه نانوا داران و جهاد کشاورزی اقدام کنند و به منظور ایجاد رقابت، ارتقای کیفیت نان و کاهش قیمت برای مصرف کنندگان، از ایجاد انحصار در تولید نان جلوگیری و نسبت به تنظیم بازار رقابتی در عرضه نان اقدام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha