پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ |۲۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 27, 2024
سید صدر الدین قبانچی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی خطاب به سفیر آمریکا گفت: ای خانم سفیر، آنچه عراق را تهدید می کند داعش، تروریسم و ​​بحران های داخلی است و ما شبه نظامی نداریم، بلکه یک بسیج مردمی (حشد الشعبی) رسمی داریم که با نیروهای امنیتی و نظامی برای حفظ امنیت در عراق مشارکت می کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه که در حسینیه اعظم نجف اشرف ایراد شد، گفت: عربستان سعودی باید ابتدا از خداوند متعال و در مرحله دوم از اسلام و مسلمانان به خاطر کوتاهی هایی که در موسم حج امسال و سال های گذشته رخ داد، عذرخواهی کند.

وی افزود: مرگ زائران امسال در شرایطی که خدمات و مراقبت های پزشکی محدود بود از مرز هزار نفر گذشت و این موضوع محکومیت دولت سعودی را به دلیل شکست در مدیریت موسم حج به دنبال دارد.

امام جمعه نجف اشرف در خصوص سفیر جدید آمریکا که برای سفارت معرفی شده است، تصریح کرد: ماموریت سفیر در هر کشوری سازماندهی روابط بین دو کشور است و آنچه که سفیر جدید آمریکا در عراق در سخنرانی خود در جلسه مجلس سنا بیان کرد مبنی بر اینکه " من تمام تلاش خود را برای مهار شبه نظامیان در عراق و نفوذ ایران انجام خواهم داد، زیرا ایران نماینده یک عنصر بدخواه در عراق است و این کشور و شبه نظامیانی که از آن حمایت می کند دلیل بی ثبات کردن امنیت در عراق هستند"، برای او به عنوان یک سفیر، اظهارات ناشایستی است.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی خطاب به سفیر جدید آمریکا گفت:ای خانم سفیر، آنچه عراق را تهدید می کند داعش، تروریسم و بحران های داخلی است و ما شبه نظامی نداریم، بلکه یک بسیج مردمی (حشد الشعبی) رسمی داریم که با نیروهای امنیتی و نظامی برای حفظ امنیت در عراق مشارکت می کند.

وی تأکید کرد: ایران مثل سایر کشورهای همسایه، کشوری همسایه است که ما با آن مرزها و منافع مشترک داریم.

امام جمعه نجف اشرف از دولت عراق خواستکه این سفیر را تایید نکند.

وی در بخش دیگر خطبه اشاره کرد: چهار میلیون پناهنده عراقی در خارج از عراق هستند، شهروندان بی گناهی که به دلیل شرایط مجبور به ترک کشورشان شده اند. ما خواستار بازگشت آنها به وطنی هستیم که آغوش خود را به روی آنها باز می کند، به جز کسانی که پرونده های جنایی دارند.

خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه دینی به هفته ولایت و عید بزرگ غدیر پرداخت و گفت: در عید غدیر سه تصمیم الهی گرفته شد:

اولی بیعت غدیر است که در آن حکم قطعی الهی که قابل تعویق نیست صادر شد و این حکم در سخن خداوند متعال آمده است: ( یا ایها الرسول بلّغ ما انزل الیک من ربک وان لم تفعل فما بلّغت رسالته)، اینجا حضرت رسول اکرم (صلّی الله علیه و آله وسلم)، تصمیم الهی مبنی بر منصوب شدن امام علی (ع) به امامت و جانشینی را ابلاغ کرد.

تصمیم دوم این سخن خداوند است که می فرماید (الیوم یئس الذین کفروا من دینکم فلا تخشوهم) یعنی اسلام محفوظ است و ولایت حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) اسلام را برای همیشه حفظ کرده است.

تصمیم سوم اینکه پرونده اسلام کامل شده است به گونه ای که خداوند متعال می فرماید: (الیوم أکملت لکم دینکم واتممت علیکم نعمتی ورضیت لکم الإسلام دینا).

امروز در عراق، تصمیم سیاسی دولت مبنی بر عید و تعطیل رسمی و ملی کشور صادر شد، این پیروزی رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha