چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳ |۳ محرم ۱۴۴۶ | Jul 10, 2024
السيد صدر الدين القبانجي

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سید صدرالدین قبانچی گفت: ما طرفدار سکوت در قبال تجاوز نیستیم و پاسخ دادن حق مشروع ماست و ما با حزب الله و با همه کسانی هستیم که از مسئله فلسطین حمایت می کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف، در خطبه های نماز جمعه که در حسینیه فاطمیه اعظم نجف اشرف ایراد شد، گفت: از دستگیری عامل ترور شهید آیت الله سید محمد باقر صدر و خواهرش بنت الهدی که با تلاش نیرو های امنیتی و وساطت یکی از گروه های حشد الشعبی انجام گرفت، صمیمانه تشکر می کنیم.

وی افزود: جرم شهید آیت الله سید محمد باقر صدر این بود که با فرستادن علما و مبلغان، از جان خود برای دفاع از دین استفاده کردند و همچنین ایشان از تبعیت از رژیم صدام خودداری نمودند.

امام جمعه نجف اشرف سپس به خدمات آستان مقدس علوی اشاره کرد و گفت: از زحمات این آستان مقدس در امر آبادانی تشکر می کنیم، همانطور که دیروز شاهد بودیم که کلنگ ساخت تونل شیخ طوسی زده شد که برای خدمت به زائران بود.

حجت الاسلام والمسلمین قبانچی، اظهارات مایک والتز، نماینده آمریکایی را محکوم کرد و گفت: اظهارات مایک والتز، نماینده کنگره آمریکا در متهم کردن شورای قضایی عراق به ارتباط با ایران، اتهامی نادرست است و ما به او می گوییم که هدف او بی ثباتی رابطه با ایران است که ما با آن یک سرنوشت مشترک داریم.

وی در رابطه با مسئله فلسطین بیان داشت: در جنگ غزه تعداد شهدا به ۳۸ هزار شهید رسید و ویرانی بسیار و نسل کشی به جای گذاشت و با همه اینها همه دنیا می گویند اسرائیل جنگ را باخت و نتانیاهو به این فکر می کند که چگونه از این بحران خارج شود.

امام جمعه نجف اشرف ادامه داد: کاری که اسرائیل اخیرا با به شهادت رساندن یکی از رهبران حزب الله انجام داد، تحولی در نبرد است و ما طرفدار سکوت در قبال تجاوز نیستیم و پاسخ دادن حق مشروع ماست و ما با حزب الله و با همه کسانی هستیم که از مسئله فلسطین حمایت می کنند.

خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه دینی با طرح سؤالی مبنی بر اینکه ما حسینی هستیم یعنی چه؟، گفت: ما حسینی هستیم بر اساس روایاتی که از رسول خدا (ص) نقل شده و مورد توافق دو گروه سنی و شیعه است.

وی افزود: ما حسینی هستیم زیرا رسول خدا (ص) فرمودند: «من أراد ان ینظر الی سید شباب اهل الجنة فلینظر الی هذا»، سپس نبی اکرم (ص) به امام حسین (علیه السلام) اشاره کردند. ما حسینی هستیم زیرا رسول خدا (ص) فرمودند: «حسین منی وانا من حسین»، «الحسنان سیدا شباب اهل الجنة» و «احب الله من احب حسینا».

حجت الاسلام والمسلمین قبانچی، اشاره کرد: از نشانه های حسینی بودن این است که اهل نماز، قرآن، دعا و تسلیم در برابر خداوند متعال باشیم، به سوی خداوند هجرت کنیم، به دنبال شهادت در راه خداوند و دفاع از حق، رغبت به لقای الهی و انقلاب علیه ظالم باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha