پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ |۲۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 27, 2024
جلسه طلاب شاهرود

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در پایان ولایت مداری، اعتقاد به مبانی نظام اسلامی، مدیریت و کارآمدی و رأی آوری را از شاخص ها و معیارهای رئیس جمهور تراز انقلاب دانست و با تاکید بر ضرورت مشارکت حداکثری در انتخابات، گفت: کشور به رئیس جمهوری در تراز شهید رئیسی نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی شاهرودی در جمع طلاب و فضلای شاهرودی مقیم قم بر اهمیت توجه به حساسیت ها و پیچیدگی های این دور از انتخابات ریاست جمهوری اشاره نمود و اظهار داشت: با عنایت و الطاف الهی و تدابیر ولایت فقیه و بصیرت مردم ایران از این شرایط حساس عبور خواهیم نمود.

وی در تبیین پیچیدگی ها و حساسیت های این دوره از انتخابات به شرایط منطقه به ویژه قضیه غزه اشاره کرد و گفت: شهادت چند ده هزار زن و کودک و آواره‌ شدن صدها هزار مسلمان، نشان دهنده اهمیت حضور شخصیتی در تراز انقلاب اسلامی در هرم قدرت تصمیم گیری های اجرایی نظام اسلامی است.

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده کل قوا نقش آفرینی کشورهای یمن، عراق و سوریه و نیروهای جبهه مقاومت در حمایت از فلسطین مظلوم و قهرمان را مورد توجه قرار داد و با این که هیچ کدام از این کشورها هیچ تردیدی در دفاع از فلسطین به خود راه نمی دهند، خاطرنشان کرد: ائتلاف صهیونیستی و امریکایی شدیدا به دنبال به هم ریختن ثبات منطقه هستند.

وی به تبیین وضعیت متزلزل رژیم صهیونیستی و شرایط بحرانی سرزمین های اشغالی پرداخت و با اشاره به این که به اعتراف خود صهیونیست ها این رژیم هیچگاه با چنین بحران وسیعی روبرو نبوده است، یادآور شد: ایرانی مقتدر و با ثبات لازم است تا بتواند این مجموعه شرایط را هدایت و دنبال کند و موج بیداری و خیزش دانشجویان غربی نیازمند نقش آفرینی هدایت گونه است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ضمن اشاره به مسئله انتخابات آمریکا و تغییر معادلات سیاسی در این کشور، بر اهمیت تقویت تعاملات بین المللی به ویژه با همسایگان تاکید کرد و ابراز داشت: پیگیری قراردادهای بین المللی و اجرای آنها و بهره گیری از منافع تفاهم نامه های بین المللی از جمله شانگهای و بریکس و نیز ناکارآمدسازی تحریم‌های اقتصادی نیازمند حضور و میدان داری رئیس جمهور تراز انقلاب اسلامی است.

وی با انتقاد از تفکرات غربگرا و نقش مخرب آنها در دولت های مختلف، به تاثیر جایگاه ولایت فقیه در عبور از بحران های بزرگ ملی و بین المللی اشاره کرد و اذعان داشت: توسعه سیاسی بر مدل های غربی یکی از گرفتاری های کشور بود که در دولت های مختلف دنبال می شد و دولت شهید رئیسی دولتی بود که با آرمان های انقلاب، همراهی مثال زدنی را رقم زد.

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده کل قوا با بیان این که رهبر معظم انقلاب کشور را از بحران های مختلف حتی بزنگاه هایی که می رفت تا جنگ را بر این سرزمین تحمیل کند، عبور دادند، خاطرنشان کرد: کشور در شرایط سخت و پیچیده کنونی نیازمند تشکیل دولت قوی و متعامل با مجلس است.

کشور به رئیس جمهوری در تراز شهید رئیسی نیاز دارد

وی بر لزوم قدرت مدیریتی رئیس جمهور منتخب در پیگیری و عملیاتی سازی برنامه هفتم توسعه تاکید کرد و ابراز داشت: مقابله با تورم اقتصادی، اصلاح سیستم اداری، ساماندهی و مدیریت فضای مجازی از جمله رویکردهایی است که باید مورد توجه رئیس جمهور منتخب قرار بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این که در هیچ دوره ای از تاریخ، نقش ایران ملموس نبود و کشور ما به محور هدایت مقاومت در سراسر جهان تبدیل شده است، اظهار کرد: هدایت جریان جهانی استکبارستیز از سوی ایران اسلامی بوده و کشور نیازمند رئیس جمهوری است که مقتدرانه بتواند در مسیر خنثی سازی تحریم ها قدم بردارد.

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده کل قوا به تلاش دشمن در تحریک گسل های قومی و مذهبی اشاره و با بیان این که دشمن به دنبال ایجاد مشکل برای نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: ایجاد اختلال های امنیتی در جنوب شرق کشور و یا تقویت اختلاف با همسایگان به ویژه افغانستان و آذربایجان از جمله توطئه هایی است که دشمن به دنبال دامن زدن به آنهاست.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در پایان ولایت مداری، اعتقاد به مبانی نظام اسلامی، مدیریت و کارآمدی و رأی آوری را از شاخص ها و معیارهای رئیس جمهور تراز انقلاب دانست و با تاکید بر ضرورت مشارکت حداکثری در انتخابات، اذعان داشت: کشور به رئیس جمهوری در تراز شهید رئییسی نیاز دارد و در انتخاب رئیس جمهور باید به شاخص توان مدیریتی در حل مشکلات برای عبور کشور از شرایط سخت و پیچیده توجه ویژه ای داشته باشیم.

کشور به رئیس جمهوری در تراز شهید رئیسی نیاز دارد

احمد عجم، نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه بر اهمیت پیگیری مطالبات مردمی و برطرف سازی مشکلات کشور و منطقه تاکید کرد و با بیان این که مسئولان در باید تمام همتشان را به کار گرفته و هیچگاه دغدغه انتخاب مجدد برای مسئولیت نداشته باشند، اظهار داشت: خدمت در مجلس شورای اسلامی همچون سایر میدان ها، نیازمند همت جهادگونه است.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی گسست فرهنگی را دغدغه نیروهای انقلاب دانست و با اشاره به نقش حوزه های علمیه در این میدان بر اهمیت بازشناسی ویژگی های نسل امروز تاکید کرد و خواستار حضور مستمر طلاب و فضلا در منطقه شد.

عجم با اشاره به محدودیت منابع و درآمدها و با بیان این که طرح هایی که می تواند به اشتغال و توسعه اقتصادی کمک کند، باید در اولویت قرار گیرد، اظهار داشت: در فعال سازی ظرفیت های اقتصادی و صنعتی باید به سرمایه های داخلی منطقه تکیه کنیم.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با بیان این که متاسفانه اراده جدی استانی و منطقه ای در بکارگیری ظرفیت های ملی وجود ندارد، اذعان داشت: تبدیل واگرایی به همگرایی ملی و منطقه ای امری بسیار مهم و جدی است.

وی موضوع آب شرب را یکی از دغدغه های جدی شهر شاهرود برشمرد و با بیان این که شاهرود با کمبود جدی آب شرب روبروست، خاطرنشان کرد: علیرغم مصوبات ارزشمندی که در حوزه آب وجود دارد، همچنان با اطاله رسیدگی توسط مسئولان مواجهیم؛ متاسفانه از ۱۲ روستای یکی از مناطق شاهرود، ۱۱ روستا فاقد آب شرب سالم هستند.

عجم با بیان این که ترک فعل مسئولان، مشکلات جدی را پیش روی آب شرب منطقه ایجاد کرده است، اذعان داشت: شهر شاهرود را می توان از شهرهای با تنش آبی بالا نامید؛ این شهر با کمبود ۱۵۰ لیتر بر ثانیه آب شرب شهری روبروست.

وی بر اهمیت ترسیم قالب کلی نیازها و سیاست هایی الزامی ناظر به شرایط منطقه تاکید کرد و اذعان داشت: علی رغم وجود ظرفیت های علمی و دانشی اعم از فعالیت مرکز علم و فناوری شاهرود، جذب شرکت های دانش بنیان، بحث اشتغال و نیز بهره گیری از فارغ التحصیلان دانشگاهی بسیار مهم بوده و با این که نرخ بیکاری در استان کمتر از ۶ درصد است، نرخ بیکاری در شهرستان آشتیان بالای ۱۰ درصد می باشد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با بیان این که باید به سمت جذب سرمایه گذاران بومی و یا حتی خارج از استان حرکت کنیم، خاطرنشان کرد: همواره به دنبال بهره گیری از ظرفیت تمام اساتید، طلاب و دانشجویان بوده، در این میان هیچ نگاه حزبی و جناحی نداریم.

عجم در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به این که در بحث اشتغال باید طرح هایی نو دراندازیم، به محور توسعه شهرستان در طرح آمایش سرزمینی اشاره نمود و اذعان داشت: در شهرستان شاهرود کشاورزی به دور از نگاه اقتصادی و صرفا با رویه برآورده سازی هزینه های معیشتی دنبال می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha