شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ |۲۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 29, 2024
طرح تربیت قرآنی

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی با بیان اینکه طرح تربیت ۴۰ هزار حافظ قرآن کریم به نیابت از ۴۰ هزار شهید در استان اجرا می‌شود، گفت: سهم خراسان‌شمالی تربیت دو هزار حافظ قرآن به نیابت از دو هزار شهید استان است.

صادقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه از خراسان‌شمالی اظهار کرد: طرح تربیت ۴۰ هزار حافظ قرآن کریم به نیابت از ۴۰ هزار شهید از جمله طرح‌های قرارگاه شهید آوینی بوده که سهم خراسان‌شمالی نیز تربیت دو هزار حافظ قرآن به نیابت از دو هزار شهید استان است.

وی هدف اصلی از اجرای این طرح را ایجاد زمینه انس با قرآن برای اقشار مختلف جامعه و عمل به تعالیم انسان‌ساز قرآن از طریق آموزش و تربیت ۴۰ هزار نفر حافظ پنج جزء پیوسته قرآن کریم برشمرد.

صادقی افزود: شرکت در این دوره‌ها برای همه افراد بالای هفت سال مجاز بوده و علاقه‌مندان می‌توانند برای اخذ شرایط ثبت‌نام و استفاده از مزایای طرح با مراجعه به مؤسسات دارای مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی و یا به سامانه حمد به آدرس اینترنتی https://qia.ir/ مراجعه کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی گفت: در این طرح قرآن آموزان به سه دسته کلی دانش آموزان جدید الورود، حافظ بخشی از قرآن کریم و فعال در کلاس مؤسسه و حافظ بخشی از قرآن کریم در گذشته تقسیم می‌شوند.

وی برگزاری کلاس‌ها را به دو شیوه حضوری و غیرحضوری مطرح کرد، افزود: در برگزاری دوره‌های حضوری هیچ پیش شرطی از لحاظ تعداد قرآن آموزان و کلاس وجود ندارد.

صادقی یکی از مزایا این طرح را ارتباط قرآن آموز با شهدا برشمرد، تصریح کرد: بعد از ثبت نام و حضور قرآن آموز در اولین جلسه کلاس یکی از شهدای والامقام استان به صورت تصادفی به قرآن آموز اختصاص داده می‌شود که مراحل طی حفظ با توکل و توسل به آن شهید بزرگوار انجام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha