یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
کد خبر: 1166687
۸ تیر ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۰
شهید رئیسی

برای شهید رئیسی آنچه در وهله نخست حائز اهمیت بود، منافع و مصالح ملی و تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری بود و به همین خاطر خود را بیش از هر چیز دیگری، خادم مردم و سرباز ولایت می دانست.

به گزارش خبرگزاری حوزه، شتاب تحولات منتهی به چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری چنان بود که نفهمیدیم چگونه به چهلمین روز شهادت سید ابراهیم رئیسی رسیدیم؛ شخصیتی که به اذعان ارادتمندان و حتی مخالفینش در امر حکمرانی اهل تعامل سازنده، نقد پذیری و اصلاح گری بود و در عین حال ذره ای از باور عمیقش به مبانی انقلاب اسلامی از جمله ولایتمداری کاسته نشد.

کمترین نتیجه شنیده‌شدن نقدها تضارب‌آرا میان گفتمان‌های مختلف برای حل یک چالش و رسیدن به نقطه‌نظر مثبت بود. امری که رئیس‌جمهور شهید تلاش می‌کرد تا در اداره دولت آن را محقق کند به همین خاطر شاهد کنش فراجناحی رئیس‌جمهور شهید بودیم.

الگویی که شهید رئیسی در امر سیاست ورزی از خود برجای گذاشت البته متفاوت بود از کسانی که در گذشته با جار و جنجال و هوچی گری و متهم کردن دیگران به دنبال برندسازی برای خود بودند، کما این که برای این شهید سرافراز آنچه در وهله نخست حائز اهمیت بود، منافع و مصالح ملی و تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری بود و به همین خاطر خود را خادم مردم و سرباز ولایت می دانست.

جلسات متعدد شهید رئیسی در زمان سکانداری قوه قضائیه و سپس ریاست جمهوری با طیف ها و شخصیت های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی از جریانات مختلف نشان می داد که برای او نگاه حزبی و منفعت جناحی به هیچ وجه مطرح نبود

نکته حائز اهمیت دیگر این که در هیچ برهه‌ای، فعالیت و کنش سیاسی شهید رئیسی حتی در زمانی که انتقادها از جانب برخی از رسانه‌ها متوجه دولت می‌شد، ردی از اختلاف‌افکنی، دوگانه‌سازی، پیش‌کشیدن دعواهای جناحی یا توهین‌های تند به منتقدان در صحبت‌های رئیس‌جمهور، پیدا نمی‌شد.

ایشان به طور خاص می کوشید ضمن پرهیز از دوگانه‌سازی در جامعه ایرانی در فضای سیاسی کشور نیز تا جای ممکن شکاف سلایق سیاسی را کمرنگ کند و روی نقاط اشتراک این گروه‌ها دست بگذارد. امری که منجر شد حتی چهره‌های سیاسی و کارشناسان با سلایق متفاوت، منصفانه از رئیس‌جمهور انتقاد کنند.

همان طور که پیشتر نیز اشاره شد یکی از مهم ترین شاخصه های رفتار و کردار شهید رئیسی، بحث ولایت مداری بود و این که تبعیت از منویات رهبر حکیم و فرزانه انقلاب برایش از همه چیز مهم تر بود چرا که این تبعیت را لازمه خدمت صادقانه به آحاد مردم به خصوص محرومان می دانست.

امید آن که سیاستمداران و مدیران کشورمان با تأسی به این الگوی ارزشمند زمینه سعادتمندی خود در دنیا وآخرت را فراهم کنند. ان شاءالله.

سید محمدمهدی موسوی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha