یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
سید حسین آقامیری، استاد حوزه علمیه

حوزه/ حجت الاسلام آقامیری گفت: اساس وجود اهل بیت(ع) و حکومت اسلامی، مبارزه با ظلم است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام سیدحسین آقامیری، در ویژه برنامه‌های پرسش‌های دینی که از سوی اداره پاسخگویی به سوالات دینی حرم مطهر رضوی برگزار شد، در خصوص اهمیت تبعیت از امام زمان(عج) اظهار کرد: توجه به فرمان و خواسته امام زمان توسط محبان و شیعیانش بسیار مهم است، امام زمان(عج) انسان خانه نشین نمی خواهد. باید دید امام کدام سو ایستاده است و به همان طرف حرکت کرد، نمی شود کسی ادعای محبت به امام داشته باشد ولی به آنچه که محب امام است، توجه نکند. 

وی تصریح کرد: اگر امام رضا(ع) با مامون همراهی می کرد، مامون هیچ وقت امام را به شهادت نمی رساند اما چون دید امام در مقابل ظلم ساکت ننشسته است طاقت نیاورد و ایشان را به شهادت رساند. در حقیقت امام رضا(ع) شهید راه ادراک ظلم برای زمان خودش بود. اساس حکومت و ظهور اهل بیت(ع) و حکومت اسلامی نیز، مبارزه با ظلم است. 

خطیب حرم مطهر رضوی به درک فهم ظلم تاکید کرد و افزود: فهم ظلم یعنی ایستادن در برابر مستکبران دنیا تا زمانی که از بین بروند و یکی از راههای ساده این فهم، مراجعه به فرمایشات مقام معظم رهبری است.

وی تاکید کرد: اساس انقلاب اسلامی مبارزه با ظلم است. شهید رئیسی و شهید سلیمانی نیز بر همین اساس خدمت کردند و شهید شدند. 

حجت الاسلام آقامیری در پایان ابراز کرد: کسی که طاغوت زمان خود را نفی نکند به فهم ظلم نمی رسد. طاغوت زمان ما آمریکا و اسرائیل است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha