یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ |۲۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 28, 2024
کد خبر: 1167300
۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۰۵:۳۰
حدیث روز

حوزه/ أمیرالمؤمنین علی علیه السلام در روایتی به معرفی مسئول مناسب برای مردم پرداختند.

خبرگزاری «حوزه» روایت زیر را از کتاب «غررالحکم و دررالکلم» منتشر می‌کند.

أمیرالمؤمنین علی علیه السلام:

حسُنُ التَّدبیرِ و تَجَنَّبُ التَّبذیرِ من حُسنِ السِّیاسَةِ؛

حُسن تدبیر و پرهیز از حیف و میل از حُسن سیاست است.

غرر و درر آمدی،۴۸۲۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • دقیقا IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
    0 1
    عالی. جلیلی.
  • حسن IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
    1 0
    حالا باید دید چه کسانی با بی تدبیری موجب شدند که تحریم ها علیه ایران وضع شوند و میایاردها دلار ضرر به کشور وارد شود
    • ؟ IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۶
      0 4
      تحريمها از كي آمده؟ حسن روحاني اولش به نام ٦ ماه، آمد و اما با کش دادن ٢ سال هسته اي آن زمان را تعليق كرد، چه شد؟ آخرش ناچار تعلیق را کنار گذاشتند، بار دوم در سمت ریاست جمهوری بتن ریزی کرد، چه شد؟ اوباما مکارانه و بی سر و صدا زیرش زد، و ترامپ که دید طرفش واداده هست رسما اعلام خروج کرد، و ما ماندیم و خسارتی سخت و سنگین! آن تدبیر دولت تدبیر و امید که این دو توامان مفتصح شدند. چرا به دشمن خوشبین و به دوست بدبینیم؟
    • سلام IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۶
      2 0
      در اواخر دولت اقای روحانی امکان احیا مجدد برجام و رفع تحریم ها فراهم شد اما با تصویب قانون‌راهبردی در مجلس و به اتش کشیدن برجام‌ در محلس توسط یک روحانی و...امکان تصویب ان فراهم نشد و تا کنون‌چند میلیارد دلار خسارت وارد شده است پولی که می شد توسط ان ایرانرا گلستان کرد و فقر و تباهی و فحشا را از میان برد.باید چراغ برداشت و بدنبال انسان دلسوز و مسئول گشت
    • عليكم السلام IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      0 44
      در كدام عالم سير مي كنيم؟ امكان احياء؟! مگر مجلس دست کسی رو بست؟ مجلس سعی کرد ضابطه ای بگذارد تا مجدد دچار خسارت هنگفت دیگری نشویم. یادتان رفته اونی رو که گفت تعلیق رو توی برجام ندیده بودم؟ خب تعهدات مهم آنچنانی بی قید و شرط دست اینها باشه، روشنه که خسارت های وحشتناک بر ملت تحمیل می کند. قانون مجلس یک دور اندیشی منطقی بود که مانع تسهیل توافق نمی شد اما جلوی تصمیمات ناسنجیده ی خسارت بار مجدد را می گرفت.
    • صادق IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      1 0
      حالا باید با یک برسی جامع که توسط کارسناسان مستقل انجام می شود دید که کلا پروژه هسته ای با ابتهمه هزینه به سود کشور است؟و انجام ان منطقی بود؟
    • پاسخ به صادق IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
      0 0
      اصلا نزاع کی پایان می یابد؟ تا بشر هست آزمایش هست، دعوا هست، نزاع هست، مهم این است که در کدام طرف بایستیم. طرف حق یا باطل. تصور این که مثلا هسته ای را رها کنیم دیگر کاری بهمون ندارند تصوری نادرسا و پایانش ذلت است. ضرورت هسته ای به درجه ای است که حتی برخی از بازماندگان رژیم پهلوی هم نمی توانند انکارش کنند. هسته ای فقط برق نیست فقط در کشاورزی نیست فقط در پزشکی نیست هسته ای یک عالمه دانش های سودمند و زیربنایی دارد. فواید هسته ای به گونه ای است که کشورهای مختلف به جد دنبال آن هستند، هسته یک توان ذو جوانب هست، و قابل توسعه.
  • رسول IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    0 0
    گفته می شد با انجام پروزه هسته ای نه تنها برق کشور تامین می شد بلکه به کشورهای همجوار هم صادر می شد طاهرا چنین اتفاقی نیفتاده است بگذریم از اینکه ایران می بایست کمبود برق خود را از انرژی خورشیدی تامین کند که مقرون به صرفه تراست