یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی رسانه‌های ایران

بنا بر درخواست اصحاب رسانه و همزمانی با انتخابات ریاست جمهوری، مهلت ارسال آثار به بیست و دومین جشنواره ملی رسانه‌های ایران تا ۱۷ تیر ۱۴۰۳ تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دبیرخانه بیست و دومین جشنواره ملی رسانه‌های ایران اعلام کرد: به دلیل تقارن زمان اعلام شده در فراخوان جشنواره با ایام انتخابات ریاست جمهوری و درخواست اهالی رسانه برای تمدید مهلت شرکت در دوره بیست و دوم، مهلت ارسال آثار به مدت یک هفته تمدید شد.

پیش از این آخرین مهلت شرکت در جشنواره بیست و دوم رسانه‌های ایران دهم تیر ماه اعلام شده بود که با تمدید آن، عموم اهالی رسانه تا پایان روز یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ فرصت دارند آثار خود را در بخش‌ها و قالب‌های متنوع در سامانه http://rasaneh.pressfestival.ir ثبت و از این طریق در جشنواره شرکت کنند.

رویکرد محوری جشنواره:

توجه ویژه به تحولات نوین رسانه ای

بخش های جشنواره:

بخش رقابتی «آثار»:

۱- سرمقاله، مقاله و یادداشت

۲- خبر

۳- گفت‌وگو

۴- گزارش

۵- تیتر

۶- عکس

۷- گرافیک

۸- چند رسانه ای

۹- ترجمه

۱۰- برنامه ویدئویی

۱۱- وب آوا (پادکست)

در بخش رقابتی «آثار»، اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی می توانند در قالب های فوق، تولیدات منتشر شده خود در مطبوعات، خبرگزاری ها، پایگاه های خبری و رسانه های اجتماعی را ارسال کنند.

بخش رقابتی «موضوعی»:

۱- همه علیه نسل کشی در غزه

۲- شهید جمهور

بخش رقابتی «رسانه ها» در حوزه تحول:

شناخت تحولات سریع و زیرساختی عرصه رسانه، نیازمند آینده پژوهی ، درک این تغییرات و برنامه ریزی برای کارآمدسازی رسانه متناسب با این تحولات است. بیست و دومین جشنواره ملی رسانه های ایران ، در نظر دارد رسانه های برتر در حوزه های ذیل را انتخاب کند.

۱- تحول در ساختار و فرایندها

از مصادیق این گونه تحول، می توان به تغییر در ساختار و فرایندهای اتاق خبر و تحریریه، برگزاری دوره های مهارت افزایی رسانه ای بر مبنای تحولات نوین و آموزش خبرنگاران چندوجهی، استفاده زیرساختی از فناوری های نوین در جهت تولید و نشر محتوا و مدرن سازی در جهت همراهی بیشتر مخاطب اشاره کرد.

۲- تحول در تولید محتوا

از مصادیق این گونه تحول می توان به استفاه صحیح و مستمر از ابزارهای نوین برای تولید محتوای هنرمندانه، موثر و جذاب اشاره کرد.

۳- تحول در انتشار و توزیع محتوا

از مصادیق این گونه تحول میتوان به توجه ویژه به سکوهای نوین انتشار محتوا، استفاده بهینه از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برای انتشار و توزیع محتوا اشاره کرد.

شرایط و مقررات شرکت در جشنواره:

تمام آثار منتشر شده در رسانه های فعال اعم از مطبوعات، خبرگزاری ها، پایگاه های اطلاع رسانی و محتواهای رسانه ای منتشر شده در بسترهای مختلف اعم از چاپی، بر خط و رسانه های اجتماعی امکان حضور در جشنواره را دارند.

آثاری که در بازه زمانی ۱ تیر ماه ۱۴۰۲ لغایت ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۳ منتشر شده‌اند می‌توانند در جشنواره شرکت کنند.

هر شرکت کننده می‌تواند تنها در ۲ بخش و در هر بخش ۲ اثر را ارائه کند.

در بخش تیتر، ارائه متن کامل اثر الزامی است.

آثار می‌بایست دارای شناسنامه، لگوی نشریه، تاریخ انتشار و در رسانه های برخط دارای آدرس اینترنتی و تاریخ باشند.

برگزیدگان جشنواره ملزم به ارائه اصل اثر منتشر شده به دبیرخانه جشنواره هستند (آثار فاقد نام نویسنده یا دارای نام نویسنده مستعار در صورت راهیابی به مرحله نهایی باید تاییدیه کتبی (مهر و امضاء) مدیر مسئول نشریه یا خبرگزاری و پایگاه خبری ارائه نمایند.

آثار باید با فونت خوانا ارائه شود و آثار ناخوانا از رقابت حذف خواهند شد.

جشنواره حق استفاده تبلیغاتی و هنری؛ اعم از چاپ در نمایشگاه جانبی، تبلیغات شهری و رسانه ای از اثار ارسالی را دارد.

نحوه ارسال آثار:

اصحاب رسانه می توانند آثار تولیدی خود را که از تاریخ ۱ تیر ماه ۱۴۰۲ تا ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۳ در مطبوعات، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و رسانه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند، در قالب ها، بخش‌ها و موضوعات اعلامی از طریق سامانه rasaneh.pressfestival.ir به دبیرخانه جشنواره بیست و دوم ارسال کنند.

زمان برگزاری جشنواره:

بیست و دومین جشنواره ملی رسانه‌های ایران ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ همزمان با روز خبرنگار برگزیدگان خود را معرفی خواهد کرد.

انتهای پیام ۳۱۳/۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha