دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ |۲۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 1, 2024
ثی

حوزه / مراسم تشییع و خاکسپاری غریبانه مرتضی شریف خبرنگار و رئیس سابق دفتر صدا و سیمای کاشان و خبرنگار پیشکسوت کاشانی با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، مراسم تشییع و خاکسپاری غریبانه مرحوم مرتضی شریف از نوادگان علامه ملاحبیب الله شریف کاشانی و خبرنگار پیشکسوت و انقلابی کاشانی و رئیس سابق دفتر صدا و سیمای کاشان با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان تعداد معدودی از خبرنگاران از مقابل منزل ایشان به طرف گلزار شهدای دارالسلام این شهر برگزار شد.

مرحوم مرتضی شریف از معدود خبرنگاران پیشکسوت کاشانی بود که در عرصه خبر در دوران قبل و بعد از انقلاب در جهت هویت بخشی، حفظ و تقویت انقلاب اسلامی ایران با عدم بهره مندی از کمترین امکانات رسانه ای از هیچ گونه کوششی دریغ ننمود.

این خبرنگار صبور و انقلابی علاوه برتلاش فراوان در تبیین مسائل دینی و حوزوی به دلیل علاقه مندی زیادی که به انقلاب داشت با حضور در صحنه های مختلف نظام و انقلاب آثار بسیار زیادی را ثبت و به جا گذاشت.

با توجه به اینکه اخلاق مداری، صبوری، تعامل با همکاران رسانه ای و مسئولان، انتقاد پذیری و مطالبه گری از مهمترین خصوصیات این خبرنگار پیشکسوت و ارزشی کاشانی در بیش از دو دهه بود و در انتقال اخبار دوران دفاع مقدس و دیگر صحنه های انقلاب نیز پیشتاز بود و حق بزرگی به مردم منطقه فرهنگی کاشان داشت به جا بود در شهری که مهد فرهنگ، هنر و تشییع می باشد حداقل در مراسم تشییع و تدفین این خبرنگار پیشکسوت و اخلاق مدار، مسئولان، فرهنگ دوستان و هنرمندان به صورت منسجم و هماهنگ به پاس قدردانی از زحمات ایشان و تسلی دل بازماندگانش حضور پیدا می کردند تا غریبانه و مظلومانه به خاک سپرده نمی شد.

بیش از یک قرن سابقه رسانه ای و خبری کاشان هرگز یاد و خاطره ی این خبرنگار پیشکسوت هفتاد و دوساله را فراموش نمی کند و نخواهد کرد اما بی وفایی امروز فرهنگ دوستان کاشان سخن از بی مهری برخی و بی وفایی بعضی از مسئولین شهری را دارد.

ناگفته نماند نبود سواد رسانه ای و عدم آگاهی بعضی از مسئولان نسبت به تلاش و نقش خبرنگاران خصوصا پیشکسوت کاشانی در قید حیات طی سه دهه اخیر باعث شده علاوه بر گزینشی عمل کردن و بی مهری هایی زیاد، این عزیزان نیز در بین مردم گمنام باشند و یا به طور کلی به فراموشی سپرده شوند.

انتظار می رود علیرغم عملی نشدن دستور بیش از یک سال پیش استاندار اصفهان در تشکیل شورای اطلاع رسانی در فرمانداری ویژه شهرستان کاشان و عدم توجه به جایگاه و نقش خبرنگاران پیشکسوت، ارزشی و عدم استفاده تجربیات آنها در برنامه های ریزی های کلان شهر، حداقل مسئولان فعلی ارشد شهرستان به منظور آگاهی مدیران دستگاه های دولتی و خدماتی نسبت به نقش رسانه ها به عنوان رکن چهارم مردم سالاری در پیشبرد اهداف نظام تمهیدات ویژه ای را در سریع ترین زمان ممکن بیندیشند.

شایان ذکر است، مرحوم مرتضی شریف متولد سال ۱۳۳۱ فرزند نظام‌الدین و نوه ی آیت الله ملاحبیب الله شریف کاشانی، در سال ۱۳۶۱ به عنوان اولین مسئول دفتر خبری صدا و سیما در کاشان فعالیت خود را آغاز کرد و در طول مسئولیت ۲۵ ساله خود در این دفتر، در چند نوبت سرپرستی دفاتر خبری قم، اراک و کرج را عهده دار شد و پس از بازنشستگی در سال ۱۳۸۴ نسبت به راه اندازی پایگاه خبری فجر کاشان به فعالیت خبری خود ادامه داد.

انتهای پیام./

خبرنگار پیشکسوت کاشانی غریبانه تشییع و خاکسپاری شد

خبرنگار پیشکسوت کاشانی غریبانه تشییع و خاکسپاری شد

خبرنگار پیشکسوت کاشانی غریبانه تشییع و خاکسپاری شد

خبرنگار پیشکسوت کاشانی غریبانه تشییع و خاکسپاری شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha