دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ |۲۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 1, 2024
السيد عمار الحكيم: يوجد في كل زمانٍ حسين عصره ممن يسير على نهج الإمام الحسين (ع) ويزيد عصره

حوزه/ سید عمار حکیم رئیس جریان حکمت عراق گفت: در هر زمان و مکان، حسینی از عصر اوست که برخی راه امام حسین (ع) را طی می کنند و برخی دیگر از یزید زمان تبعیت می کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید عمار الحکیم رئیس جریان حکمت ملی عراق در سومین همایش خادمان منبر حسینی در شهر نجف که در آستانه فرا رسیدن ماه محرم الحرام و پرداختن به رسالت های تبلیغی برگزار می شود، با جمع کثیری از خادمان حسینی دیدار کرد.

وی در این همایش گفت: روز غدیر و و ماه محرم الحرام، بر پیام ولایت و حکومت تأکید می کنند و غدیر به واسطه متن آیه قرآن که از تکمیل رسالت با ابلاغ پیام غدیر می گوید، پیوند تنگاتنگی با رسالت اسلام دارد. غدیر پیام کمال دین و اتمام نعمت و ناامیدی کافران از آسیب رساندن به اسلام است.

حکیم افزود: پیام محرم الحرام پیام ایثار در راه ولایت و اقامه حکومت صالح است و اینکه اهل بیت (علیهم السلام) در روز عاشورا بهترین ایثارگران بودند و یاران امام حسین (علیه السلام) بهترین یاران بودند.

وی بر پیام زندگی از جانب جانفشانی امام حسین (علیه السلام) تأکید کرد و گفت: جانفشانی امام حسین (ع) برای دادن پیام زندگی بر اساس حق و عدالت به مردم بود و موضوع امام حسین (علیه السلام) موضوع محوری است و زیارت آن حضرت در همه حال مستحب است.

عمار حکیم همچنین با تأکید بر اینکه مجالس نسل‌ها را با وفاداری، فداکاری و شجاعت پرورش دادند، افزود: امام حسین (ع) در همه چیز مکتب است و ایشان شهید اشک است.

رئیس جریان حکمت نسبت به اشک گرفتن با سخنانی که شایسته امام حسین (ع) و نهضت آن حضرت نیست هشدار داد و گفت: کسانی هستند که با داستان های غیرواقعی به امام حسین(ع) توهین می کنند تا اشک در بیاورند. اهانت به امام حسین (ع) برای خدمت گزاری و یادآوری مظلومیت او مطلقاً جایز نیست.

وی ادامه داد: مسئله حسینی واقعیتی است که هر روز با آن زندگی می کنیم نه تاریخی که می خوانیم و باید از آن بهره های عملی گرفت که مستلزم پیوند مسئله حسینی با روزمرگی است، زیرا در هر زمان و مکان، حسینی از عصر اوست که برخی راه امام حسین (ع) را طی می کنند و برخی دیگر از یزید زمان تبعیت می کنند.

عمار حکیم بر الهام گرفتن وحدت از نهضت حسینی تأکید کرد، زیرا امام حسین (ع) امت را متحد می کند و خواستار گفتمان وحدت مشترکی شد که دلها را نرم و افکار را آرام کند، زیرا منطق امام حسین (ع) منطق مهار و پذیرش دیگری است. حلقه ها بین غدیر، عاشورا و انتظار فرج کامل می شود.

وی بر فرهنگ مهدویت در مجالس حسینی (علیه السلام) و پیوند مردم با امام زمانشان تأکید کرد و همچنین خواستار سرمایه گذاری در منبر حسینی برای مقابله با چالش های اجتماعی از جمله مواد مخدر و طلاق شد و گفت: منبر حسینی بستری برای اصلاح، ارشاد، توجه به خانواده و احضار مواضع حسینی در رسیدگی به این معضلات است.

همچنین وی خواستار همبستگی با مسئله فلسطین شد و تصریح کرد: بحران غزه، فلسفه رژیم اسرائیل را که بر پایه ظلم بنا شده بود، واژگون کرد و این فلسطین است که با غرور، عزت و همدلی بین‌المللی مردمی، پیروز شد و همچنین فلسطین به عنوان یک موضوع اساسی در منطقه و جهان تبدیل شد.

عمار حکیم سپس در سخنان خود خواستار گسترش نکات مثبت، خوش بینی و امید شد و بر سخن گفتن از شاخص های مثبتی مانند توسعه شهری، واقعیت اقتصادی و گشایش عربی و بین المللی به سوی عراق تأکید کرد.

وی همچنین از مردم خواست تا پیرامون نظام سیاسی، مرجعیت دینی و رهبری سیاسی خود گردهم آیند و مقایسه ای منطقی بین عراق در گذشته و حال حاضر از نظر خدمات و وضعیت اقتصادی داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha