سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ |۲۵ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 2, 2024
1

حوزه / حجت الاسلام باقری گفت: قهر با صندوق آرا و رأی ندادن راه حل نمی‌باشد، همه باید وارد صحنه شوند و تبلیغ کنند.

حجت الاسلام علی اکبر باقری امام جمعه مغان (اردبیل) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل، درباره مشارکت در انتخابات و انتخاب اصلح، اظهار داشت: جمعه آینده دور دوم انتخابات ریاست جمهوری میدان امتحان دیگری برای مردم مؤمن و انقلابی ایران خواهد بود تا حماسه‌ای دیگر را با حضور گسترده خود رقم بزنند.

وی با بیان اینکه آبا و اجداد ما این امتحان را نداشتند، یعنی از نعمت جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی را قبل از سال ۵۷ مردم ایران برخوردار نبودند، گفت: امروز یکی از مهم‌ترین مظاهر و نمادهای حمایت از نظام، انقلاب، ولایت فقیه و بالتبع اسلام عزیز و تشیع در ایران اسلامی، حضور در انتخابات است.

امام جمعه مغان، انتخابات را نوعی بیعت با ولی زمان و امام زمان عنوان کرد و گفت: ما ولی فقیه را نایب عام امام عصر(عج) می‌دانیم، در لبیک به ندای ولی زمان که فرمودند حضور مردم را برای آبروی نظام، برای اعتبار نظام و برای حمایت از نظام لازم و واجب می‌دانیم، حضور در انتخابات را واجب می‌دانیم.

حجت الاسلام باقری ادامه داد: اصل مشارکت در انتخابات به عنوان بیعت با ولی زمان و برای حمایت از نظام است که امام راحل فرمودند: "تضعیف نظام از اکبر کبائر است"، بالتبع حمایت از نظام اوجب واجبات خواهد بود.

امام جمعه مغان، با تأکید بر اینکه انتخابات یعنی از اصل نظام و انقلاب حمایت کردن، ابراز کرد: اگر ما امنیت، اوضاع خوش اقتصادی، بهبود اوضاع اجتماعی و فرهنگی می‌خواهیم، همه و همه متوقف به شرکت در انتخابات و انتخاب صحیح ما خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: قهر با صندوق آرا و رأی ندادن راه حل نمی‌باشد، همه از جمله مبلغین، متدینین، مردم و کسانی که ایران را دوست دارند باید وارد صحنه شوند و تبلیغ کنند تا هم خود، هم طایفه‌شان و کسانی که از آنان حرف‌شنوی دارند پای صندوق رأی حاضر شوند.

حجت الاسلام باقری با بایان اینکه عقل و نقل و عرف به ضرورت حضور ما در انتخابات حکم می‌کند، گفت: شرکت کردن در انتخابات و اصلح را انتخاب کردن یک فریضه و واجب است، خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «ان الله یامرکم ان تؤدوا الامانات الی اهله»، هر امانتی را باید به اهلش و کسی که اهلیتش را دارد بسپاریم.

امام جمعه مغان، با طرح این سؤال که از کجا می‌توانیم اصلح را بشناسیم؟ ابراز کرد: یک راه آن مراجعه به بیانات مقام معظم رهبری به عنوان ولی فقیه زمان است، من توصیه می‌کنم بیانات مقام معظم رهبری در روز عید غدیر خم را بررسی کنید، قطعاً بسیار راهگشا است و شفاف بیان می‌کنند که به چه کسی و با چه فاکتوری رأی بدهیم، شخصی کارآمد که اصول انقلاب و نظام و اسلام را قبول کند، شخصی که درون‌نگر باشد و چشمش به بیرون و خارج از کشور نباشد و ظرفیت‌های داخل کشور را ببیند.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فاکتوری‌های متعددی را بیان کردند که جمع آن می‌شود: متخصص بودن، متعهد بودن، کارآمد بودن و متدین بودن، امانتدار بودن و کاربلد بودن. انبیاء و اولیاء الهی و قرآن و معارف اهل بیت(ع) هم به این تاکید دارد.

حجت الاسلام باقری گفت: فاکتور دیگری که ما از آن طریق می‌توانیم اعلم، افضل و اصلح را بشناسیم حمایت‌هایی است که گروه‌های مختلف از افراد می‌کنند، باید ببینیم چه کسی است و چه گروه‌هایی او را حمایت می‌کنند، بررسی کنیم اطرافیانشان چه کسانی هستند.

وی تأکید کرد: از مردم منطقه مغان و مردم ایران می‌خواهم ببینند نامزدها با چه کسانی هستند و از طرف چه گروه‌ها و افرادی پشتیبانی و حمایت می‌شوند، مطالعه کنند که دشمنان ایران اسلامی در آن‌طرف مرزها، موساد و سیا چشم طمع در مواضع کدامیک از این کاندیدها دارند، پس از بررسی‌ها عکس نظر دشمنان رأی بدهند.

امام جمعه مغان اظهار کرد: نباید فاکتورهای دیگری مثل قومیت گرایی و طایفه را دخالت دهیم.

وی به شرکت کنندگان در انتخابات توصیه کرد تا سوابق نامزدها را مطالعه کنند و یادآور شد: کاندیداهایی که به دور دوم راه یافتند سالیان سال در خدمت انقلاب و نظام چه در قوه مقننه و چه در حوزه امنیتی بوده‌اند، سوابق و کارنامه‌هایشان را بررسی کنید.

حجت الاسلام باقری با بیان اینکه اگر مردم توانایی‌های این نامزدها را مطالعه و بررسی کنند و از بیانات رهبر انقلاب استفاده کنند، می‌توانند تصمیم درست بگیرند، خاطرنشان کرد: سرنوشت هشت سال اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، بین المللی، فرهنگی به این انتخابات گره خورده است.

وی خاطرنشان کرد: اوضاع جهانی بسیار در تغییر است، از یک طرف جنگ اوکراین، اتحاد روسیه و کره شمالی و چین و از طرفی جبهه مقاومت و حملات احتمالی اسرائیل به لبنان و تهدید قبرس توسط حزب الله باعث شده اوضاع جهانی بسیار حساس و امیدوارکننده به نفع اسلام و تشیع باشد، انتخاب ما اگر درست و حسابی باشد می‌تواند نقطه عطفی در حمایت از جبهه مقاومت و در مسیر صحیح قرار دادن جمهوری اسلامی ایران باشد.

امام جمعه مغان ابراز کرد: از همه متنفذین، متدینین، بزرگان عشایر در منطقه پارس آباد و دشت مغان می‌خواهم مردم را ترغیب کنند تا در وهله اول اصل مشارکت افزایش پیدا کند، هر چه انتخاب رئیس جمهور با مشارکت بالا باشد طبیعتاً نفوذ بیشتری در داخل و نظام بین الملل خواهد داشت.

وی تأکید کرد: مردم را برای حضور در پای صندوق‌های رأی و لبیک به ندای ولی زمان و رهبر انقلاب تشویق کنید تا هوشمندانه، دقیق و خوب متعهدانه انتخاب کنند و تحت تاثیر قومیتی و چیزهایی که ریشه در جاهلیت مدرن دارد، قرار نگیرند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha