سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ |۲۵ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 2, 2024
34

حوزه / حجت الاسلام و المسلمین محمدی لائینی گفت: روحانیت باید حتماً زمان‌شناس و وظیفه‌شناس باشد تا به درستی در جامعه به نقش آفرینی بپردازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ساری، حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر محمدی لائینی در جمع طلایه‌داران تبلیغ جامعه روحانیت شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت، با اشاره به حساسیت دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: طبعاً برای انتخاب خوب باید دید چه کسی به ملاک‌های انقلاب نزدیک‌تر است و توانایی کار در این عرصه را دارد.

وی با بیان اینکه عدالت، استکبارستیزی، ذلت‌ستیزی، جهاد شبانه‌روزی و خستگی‌ناپذیری از ویژگی‌های مهم کاندیدای اصلح است، افزود: روحانیت در عرصه‌های مختلف از جمله هدایت جامعه باید دارای ویژگی‌های مهمی چون زمان شناسی و وظیفه شناسی باشد، چرا که برای شناخت وظیفه قبل از هر چیز باید زمان و اقتضائات آن را به درستی شناخت.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: چنانچه به‌درستی وظیفه خودمان را بشناسیم، به شکلی می‌توانیم مردم را با کار خودمان آشنا کنیم و به نقش آفرینی مطلوب در جامعه بپردازیم.

وی همچنین معرفت دینی را شرط دیگر وظیفه‌شناسی برشمرد و ابراز کرد: اگر ما بتوانیم معرفت دینی را افزایش دهیم، بی‌شک در مقابله با آفت‌ها و معضلات موفق خواهیم بود و در عرصه انتخابات نیز می‌توانیم به ارتقای سطح بصیرت و آگاهی مردم کمک کنیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha