جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ |۲۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 5, 2024
image.png

حوزه/ به همت اداره فرهنگی تربیتی و قرآنی مجتمع آموزش عالی خواهران نمایندگی المصطفی در خراسان و با همکاری تشکل پاسداران حریم ولایت ویژه برنامه جشن روز مباهله در جمع طلاب خواهر غیرایرانی در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، به همت اداره فرهنگی تربیتی و قرآنی مجتمع آموزش عالی خواهران نمایندگی المصطفی در خراسان و با همکاری تشکل پاسداران حریم ولایت ویژه برنامه جشن روز مباهله در جمع طلاب خواهر غیرایرانی در مشهد برگزار شد.

در این مراسم خانم استاد حسینیان، دبیر آموزش گروه فقه و معارف خواهران با تحلیل و بررسی آیات مباهله و بیان توضیحاتی پیرامون این روز با اشاره به آیه ۳۳ سوره احزاب پیرامون اهل بیت پیامبر(ص) و مصونیت ایشان از پلیدی و گمراهی با بیان روایاتی از شیعه و سنی به اثبات مسئله ولایت پرداخت.

وی با اشاره به حدیث شریف کساء، اظهار داشت: پیامبر(ص) ۴۰ صبح بر در خانه حضرت علی علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها می رفتند و هر بار که داخل خانه می‌شدند می فرمودند السلام علیکم اهل بیت و رحمه الله و برکاته.

استاد حسینیان در پایان با اشاره به این روایت که منظور از اهل بیت علیهم السلام، حضرت زهرا سلام الله علیها، حضرت علی علیه السلام و حسنین علیهما السلام بودند خاطر نشان کرد: آیه تطهیر دلالت بر عصمت و امامت اهل بیت داشته و اراده خداوند به این تعلق گرفته است که پلیدی را از آنها دور کند.

فضا سازی مدرسه، برگزاری کرسی تلاوت قرآن کریم، قرائت فرازهایی از دعای مباهله توسط طلبه خواهر از ملیت پاکستان، مولودی خوانی، برگزاری مسابقه با موضوع مباهله سایر برنامه های اجرایی در این مراسم بود.

برگزاری جشن روز مباهله در مجتمع آموزش عالی خواهران المصطفی خراسان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha