چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ |۲۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 3, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ مادر دهه هفتادی دارای ۴ فرزند گفت: در خانواده‌های دارای چند فرزند، نشاط بچه‌ها بیشتر است، آن‌ها به شدت اهل بازی با یکدیگر هستند و کمتر با اسباب بازی بازی می‌کنند.

سیده فاطمه حسینی متولد سال ۱۳۷۰ و مادری موفق و کوشا در فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی با تحصیلات حوزوی و دانشگاهی، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه از ساری، خود را با داشتن این تعداد فرزند خوشبخت معرفی می‌کند و اظهار داشت: بعد از دریافت مدرک لیسانس در رشته مدیریت صنعتی، با حوزه علمیه خواهران در محل زندگی خود آشنا شدم و به دلیل علاقه به مسائل دینی، وارد حوزه شدم و به دلیل استعداد و علاقه این رشته از همان سال اول حوزه تبلیغ را آغاز کردم که در حین تحصیل نیز به استعداد سخنرانی و مداحی خود پی بردم.

وی ادامه داد: بعد از اتمام سطح ۲حوزه، کارشناسی ارشد مدرسی معارف را در دانشگاه مازندران ادامه دادم، در سن ۱۹ سالگی ازدواج کردم و اکنون مادر دو قلوهای هشت ساله به نام محمد و فاطمه، زینب چهار ساله و زهرا ۱۱ ماهه هستم و پدرخانواده نیز مشغول کسب روزی حلال می‌باشد.

حسینی خاطرنشان کرد: از دلایل اصلی کاهش جمعیت در کشور، سبک زندگی امروزی است که بیشتر به سمت سبک زندگی غربی سوق پیدا کرده، البته بسیاری از جوامع غربی فرزند آوری خوبی دارند اما تبلیغات سیاه برای ایرانی‌ها صورت می‌گیرد.

وی از مهم‌ترین معایب تک فرزندی را افسردگی و عدم ارتباط‌گیری تک فرزندان با دیگران معرفی می‌کند و گفت: در خانواده‌های دارای چند فرزند، نشاط بچه‌ها بیشتر است، آن‌ها به شدت اهل بازی با یکدیگر هستند و کمتر با اسباب بازی بازی می‌کنند، به عنوان مثال در خانواده‌ اگر اسباب بازی خریده ‌شود، مستقیم در کمد جا می‌گیرد و بچه‌ها بازی باهم را ترجیح می‌دهند که نکته جالبی است.

وی با اشاره به این باور که هیچ‌کسی با داشتن فرزندان زیاد دچار مشکل نمی‌شود، بیان کرد: زیاد بودن فرزندان کار تربیتی را راحت‌تر می‌کند، چون زمانی که انجام کاری را از بچه‌ها می‌خواهم آن‌ها سعی می‌کنند آن‌را با رقابت انجام دهند، بچه‌ها با هم بزرگ می‌شوند، از هم یاد می‌گیرند، مسئولیت‌پذیر و متعهد پرورش می‌یابند.

حسینی تأکید کرد: همسر بنده در کسب روزی حلال بسیار پرتلاش است و این باور را دارم که روزی فرزندانم را خدا می‌رساند و هیچ‌گاه بابت تأمین روزی آن‌ها محتاج نخواهم ماند، اما به دولتمردان توصیه می‌کنم حمایت خودشان را جهت فرزند آوری از خانواده‌ها بیشتر کنند و به ازای هر فرزند ماهیانه مبلغ قابل توجهی به مادرها داده شود، مادرهای چند فرزندی شاغل نیاز به نیروی کمکی دارند، مادر دارای چند فرزند که می‌خواهد در اجتماع هم اثر گذار باشد نیاز به کسی دارد تا در کار منزل به او کمک کند و با آرامش خاطر فعالیت داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: به خانواده‌های تک فرزند هم توصیه می‌کنم برای نشاط فرزندان و پیوند عاطفی با همسران خود، فرزند بیشتر بیاورید، چون با هر فرزند ارتباط شما و همسرتان نسبت به هم بیشتر و بیشتر می‌شود، همچنین مطابق متون دینی کثرت نسل رزق‌آور بوده و مشکل‌ساز نیست.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha