سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
نشست مدیران مراکز قرآنی

حوزه/مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: خانه های قرآنی با هدف ترویج معارف قرآنی تأسیس و ایجاد می شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام علی یوسفی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان امروز در نشست مدیران مراکز قرآنی زنجان گفت: سازمان تبلیغات یک نهاد حاکمیتی در امر ترویج و معارف قرآن کریم است. ترویج و توسعه معارف قرآنی از ابعاد مختلف در تمامی ابعاد جامعه هم از بعد معرفتی و هم از بعد تخصصی از قبیل قرائت، حفظ، صوت و لحن و … از وظایف سازمان تبلیغات اسلامی است.

حجت الاسلام یوسفی افزود: موسسات و خانه های قرآنی دارای دو رویکرد هستند: اول رویکرد ترویج معارف قرآنی است که همه کسانی که دغدغه فعالیتهای قرآنی را دارند پای کار هستند و سعی در ترویج معارف قرآن در سطح جامعه مخصوصا در بین نسل نو را دارند و این رویکرد از نیازهای ضروری جامعه است و همه علاقمندان و دغدغه مندان باید اهتمام ویژه در این رویکرد داشته باشند و از تاکیدات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) می باشد و این اشاره به اهمیت قرآن دارد.

وی رویکرد دوم مراکز قرآنی را نگاه درآمدی دانست و گفت: این مبحث از اینجا نشأت می گیرد که مربی و مدیر قرآنی نیز برای مداومت در امر ترویج و آموزش قرآن کریم نیاز به تامین منابع مالی دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان تاکید کرد: خانه های قرآنی با هدف رویکرد اول و امر ترویج قرآن کریم تاسیس و ایجاد می شوند و هدف و دغدغه این گروه ترویج معارف قرآن بوده و ممکن است آن چنان ظرفیت درآمدزایی نداشته باشند ولی موسسات قرآنی مرکز رسمی بوده و علاوه بر رویکرد ترویج قرآن رویکرد درآمدی نیز دارند.

حجت الاسلام یوسفی تصریح کرد: به همین دلیل برخی مباحث از قبیل شناسه ملی و شماره حساب به نام مرکز قرآنی در خانه های قرآنی تعریف و پیش بینی نشده است ولی با اینحال مانعی هم ندارد اگر خانه قرآنی توانمندی و ظرفیت درآمدزایی داشته باشد می تواند در این زمینه نیز فعال بوده و فعالیت کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha