جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ |۲۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 5, 2024
عظیمی

حوزه / یک تهیه‌کننده سینما گفت: موضوعات دینی را تنها در یک گونه مورد توجه قرار نمی‌دهند بلکه می‌توان در تمامی گونه‌های سینمایی از آن بهره برد.

مهدی عظیمی میرآبادی تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه با اشاره به اینکه به بهانه گیشه نباید ارزش‌های والای انسانی را فراموش کرد، گفت: اینکه در سینما توجه به گیشه اتفاقی درست و ضروری است اما برای رسیدن به این خواسته باید یک سری چارچوب‌ها نیز رعایت شود به ویژه در کشور ما که بر پایه اخلاقیات اسلامی بنا شده، هیچگاه وسیله هدف را مشخص نمی‌کند. سینما در همه جای دنیا امروز وسیله‌ای برای تبلیغ موضوعات و مفاهیم خاص شده است برای همین ما نیز باید بتوانیم از این ابزار بهره لازم را بریم.

وی افزود: برخی مواقع گفته می‌شود موضوعات ارزشی و دینی نمی‌تواند مخاطب زیادی را به سمت سینماها جذب کند درحالی‌که اینگونه نیست، بلکه ضعف در پرداخت است که باعث می‌شود فیلم‌های مورد نظر مخاطب لازم را نداشته باشد. به باور من اگر بتوانیم با زبانی جذاب و سینمایی به موضوعات دینی نظر کنیم اتفاق‌های خوبی را در گیشه رقم خواهیم زد. گواه این ادعا را در سینمای دهه ۶۰ و ۷۰ می‌توان مشاهده کرد که فیلم‌های ارزشی همیشه جزو تولیدات پرمخاطب بودند.

این تهیه‌کننده با بیان اینکه تمامی ژانرهای سینمایی قادر است آموزه‌های دینی و انقلابی را مورد توجه قرار دهد، بیان کرد: اینکه تصور کنیم موضوعات دینی و انقلابی تنها در یک قالب سینمایی مورد توجه قرار می‌گیرد اشتباه محض است. سینما می‌تواند در همه ژانرها مفاهیم دینی را مورد توجه قرار دهد، حتی در ژانر کمدی نیز می‌شود موضوعات دینی را به شکلی زیبا مورد توجه قرار داد برای مثال در فیلم «لیلی با من است» دیدیم که چگونه زبان طنز به یاری یک موضوع دفاع مقدسی آمد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از گونه‌های اصلی در سینما ژانر کودک است که عموماً به آن دقت نظر کافی نمی‌شود؛ ژانر کودک زیربنای دیگر گونه‌های سینمایی است. اگر بتوانیم در این حوزه موضوعات دینی را به شکلی شایسته مورد توجه قرار دهیم در حقیقت توانسته‌ایم مخاطب سال‌های بعد سینما را هم به سمت آموزه‌های ارزشی هدایت کنیم البته باید توجه داشت بیان ارزش‌های دینی برای کودکان باید از زبان کودکانه بهره برد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: امروزه پلتفرم‌ها رشد بسیاری کرده اند و مورد توجه مردم هستند. در این عرصه نیز باید سرمایه‌گذاری لازم صورت گیرد به ویژه فیلم‌ها و سریال‌های خارجی باید متناسب با فرهنگ بومی و دینی ما انتخاب شود. همچنین تولیدات داخلی نباید مروج خشونت و بد اخلاقی باشد اتفاقی که متاسفانه در برخی آثار شبکه نمایش خانگی شاهد آن هستیم. پس توصیه می‌کنم نظارت در این حوزه کارشناسانه‌تر باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha