جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ |۲۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 5, 2024
امام جمعه بندر خمیر

حوزه/ حجت الاسلام صالحی گفت:رئیس جمهور آینده باید ظرفیت درون و برون کشور را به خوبی بشناسد و برای بهره گیری از آن برنامه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، نماز جمعه شهرستان بندر خمیر به امامت حجت الاسلام صالحی برگزار شد.

وی با اشاره به ماه محرم گفت: تجلی معرفة الله در ایام محرم و ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) قرار داریم و قرار گرفتن بر سر خوان پربار و منور به مفاهیم نجات بخش، یک فرصت و توفیق عزیزانه ای است که آحاد بشریت، نه فقط شیعه، نه حتی فقط مسلمان بلکه آحاد نفوس انسانی به آن دست یافته است و تمسک به صاحب این مناسبت یعنی وجود سید الشهدا می‌تواند راه را برای رسیدن سعادت و خوش بختی حقیقی تضمین کند.

حجت الاسلام صالحی اضافه کرد: در این حماسه ای که در عاشورا رخ داده است انواع خصلت های والای انسانی همچون صبر و استقامت، ایثار و ازخود گذشتگی، کرامت و عزت نفس، آزادی خواهی و حفظ آرامش روانی در مواجه با بلایا آن هم به گونه ای که ملائکه الهی شگفت زده شود، وجود دارد( و قد عجبت من صبرک ملائکة السموات) همه آحاد محبین مکلفند در جهاد تبیین پیامهای عاشورا و نشر مفاهیم حسینی نقش ایفا کنند.

خطیب جمعه بندر خمیر یادآور شد: پیشاپیش از همه مؤثرین و روحانیون شیعه و سنی مقیم و همه کسانی زمینه ای در محافل خود در شهرستان خمیر دارند میخواهم برای شرح زوایای جلوه الهی متجلی شده در ساحت نور دیده پیامبر اکرم ص برنامه ریزی داشته باشند

حجت الاسلام صالحی با اشاره به روز امر به معروف و نهی از منکر گفت:یکی از ویژگی های عالم گیر و ذوابعاد که در همه مسائل فردی و اجتماعی انسانها می‌تواند اثر گذار باشد توجه به واجب الهی و توصیه قرآنی امر به معروف و نهی از منکر است.

وی افزود: برای بقای و تثبیت این امر الهی خون انسانهای پاک از جمله امام حسین (ع) ریخته شده است دین اسلام دین به من چه و به تو چه ها نیست.

خطیب جمعه بندر خمیر با اشاره به اهمت عفاف و حجاب گفت: از همه زنان شهیده ای که برای بقای عفت در جامعه کشته شدند، باید تحیات بی حد خود را به همه شهدای قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب و حمله رضاخان به مسجد گوهر شاد و کشتار مردم گردید.

وی اضافه کرد: زنان ایرانی تز دیرباز عفیف بوده و هستند، لخت شدن و خود نمایی کردن جنسیتی متعلق به فرهنگ اسلام نیست بلکه زائیده فرهنگ بر گل نشسته و شکست خورده غرب است که البته تلاش برای ترویج حجاب زدایی از جوامع مسلمین با اهداف شوم و شیطانی انجام می پذیرد.

امام جمعه بندر خمیر با اشاره به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری گفت: در کشور باید امید داشت که این تعاون ملت ایران مایه برکت و عزت کشور باشد وآنچه در کنار تقید و حساسیت برای حضور در این مشارکت بزرگ اهمیت دارد انتخاب کسی است که برای تیم جایگاه بزرگ اجرایی شرایط و لوازم کافی را داشته باشد.

رئیس جمهور آینده باید ظرفیت درون و برون کشور را به خوبی بشناسد و برای بهره گیری از آن برنامه داشته باشد

وی اضافه کرد: اهل صمیمیت با مردم و آشنا با مسائل و مشکلات و البته دارای راهکار صحیح برای رفع آن باشد با عنایت به فرمایش رهبر معظم انقلاب اگر فردی انتخاب شد باید با خداوند و مردم عهد کند که از افرادی که ذره ای از منویات انقلاب و مردم فاصله دارد استفاده نکند و بین خود و آنان دیوار بلندی حائل کند و رئیس جمهور آینده باید ادامه دهنده راه شهید خدمت رئیسی عزیز باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha