جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ |۲۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 5, 2024
امام جمعه خورموج

حوزه/ امام جمعه خورموج بیان داشت: میدان انتخابات در واقع میدان عملیات وعده صادق دیگریست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام علی زاهددوست امام جمعه خورموج در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به آیه ۱۲۰ سوره آل عمران گفت: در این آیه خدای سبحان به دو اصل اساسی اشاره میکند که ضامن پیروزی امت اسلام بر دشمنان کینه توز است. اصل اول؛ اصل پایداری، صبر و مقاومت و بردباری است و اصل دیگری که می تواند ضامن موفقیت ما در مقابل دشمنان باشد، مسئله تقوا و پرهیزکاری است.

وی بیان داشت: حسادتِ دشمنان به قدری است که اگر اندک خیری به امت اسلام برسد، ناراحت می‌شوند.

حجت الاسلام زاهددوست با تسلیت آغاز ماه محرم الحرام و ایام عزای سالار شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) گفت: پیامبر عظیم الشأن اسلام امام حسین علیه السلام را چراغ هدایت و کشتی نجات بخش امت اسلام می‌دانند بنابراین مکتب عاشورا و سیدالشهدا علیه السلام برای پیروان آن نجات‌بخش خواهد بود.

وی روز ۱۸ تیر آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر را گرامی داشت و گفت: امر به معروف و نهی از منکر راه و روش پیامبران و صالحان است و فریضه بزرگی است که طبق روایت سایر فرایض به واسطه آن بر پا می‏ شود، و با اقامه این فریضه مهم الهی حقوق پایمال شده به صاحبانش برمی‏ گردد، و حق مظلومان از دشمنان گرفته می‏ شود و کارها سامان می‏ پذیرد.

حجت الاسلام زاهددوست با اشاره به ۲۱ تیر ماه قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب و حمله رضاخان به مسجد گوهرشاد و کشتار مردم (۱۳۱۴ش) و روز عفاف و حجاب گفت: دشمنان با استفاده از ابزارهای مختلف مانند ماهواره و قدرت رسانه‌های و فضای مجازی، بی حجابی و بی‌عفتی را ترویج می‌دهند.

امام جمعه خورموج گفت: زنان و دختران ما بدانند که برای حجاب بعنوان یک ارزش دینی خون‌های مقدسی به زمین ریخته شده است و امروز پیام مهم شهدا دفاع از حجاب و ارزش های دینی بود. آنچه به زنان و دختران کرامت و شخصیت و مصونیت می بخشد حجاب است. لذا مواظب باشند خدای ناکرده با بی احتیاطی مجری طرح های شوم دشمنان اسلام نشوند.

وی با بیان اینکه امروز منتخب مردم ایران، با رأی مردم مشخص خواهد شد ابراز داشت: حضور در انتخابات مظهر اقتدار و صلابت نظام مقدس جمهوری اسلامی است. همچنان که در عرصه نظامی موشک‌ها مظهر قدرت ملت ایران هستند هر برگ رای هم به منزله حواله یک موشک به اردوگاه دشمنان است.

حجت الاسلام زاهددوست بیان داشت: میدان انتخابات در واقع میدان عملیات وعده صادق دیگریست که دشمنان رو به عقب می‌راند و تمام داشته‌ها و آرزوهای دشمن را به باد می‌دهد.

امام جمعه خورموج اظهار داشت: شنبه بعد از انتخابات، باید شنبه مهربانی و الفت و فراموشی رقابت و تقویت رفاقت و آغاز چهار سال خدمت جهادی باشد. در فضای تبلیغات انتخاباتی، برخی نامزدهای انتخابات، با استفاده از برخی تعابیر و شعارها به گونه‌ای عمل کردند که شائبه وادادگی در برابر ارزشهای اسلامی و آرمانهای انقلابی و ملی به مشام می‌رسید.

وی افزود: منتخب مردم باید برعهدی که با امت و امام بسته است راه و کار خود را آغاز کند. برنامه هفتم که ترجمان سیاستهای کلی رهبر حکیم انقلاب اسلامی است توسط مجلس انقلابی و دولت شهید رئیسی تهیه و آماده شده و باید اجرا شود، و اولین شرط در اجرای برنامه‌ها، انتخاب همکاران و همراهان انقلابی و امین و کارآمد است.

حجت الاسلام زاهددوست اضافه کرد: به تعبیر رهبر عزیز انقلاب، نباید کسانی به عنوان مشاور و وزیر و دستیار انتخاب شوند که «ذرّه‌ای» با انقلاب و امام و نظام، زاویه دارند، دومین معیار در انتخاب یاران دولت چهاردهم؛ عدم دلدادگی و دلبستگی به دشمن خصوصا آمریکای جنایتکار است.

خطیب جمعه خورموج گفت: کسانی‌که راه علاج مشکلات و پیشرفت کشور را در ارتباط با چند کشور غربی و آمریکا می‌دانند، خادم امینی برای مردم و مدیر مناسبی برای اداره امور کشور نخواهند بود.مدیران ارشد نظام اسلامی باید کلام و رفتار و منش و نحوه مدیریت‌شان مبتنی بر التزام شریعت باشد و آن را در زیست فردی و جمعی نمایان کند. مردم ما انتظار دارند دولت چهاردهم ادامه‌دهنده راه شهید خدمت رئیسی عزیز و شهیدان رجایی و باهنر باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha