جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ |۲۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 5, 2024
امام جمعه لاهرود

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین صفری گفت: انتخابات در جمهوری اسلامی یکی از مهمترین ابزارهای مشارکت سیاسی مردم و تحقق نظام مردم‌سالاری دینی است و می‌تواند نظام جمهوری اسلامی را در برابر تمام توطئه‌های گوناگون داخلی و خارجی بیمه کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین حسن صفری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر لاهرود در محل مصلای امامزاده سید ابراهیم خراسانی (ع) اظهار کرد: سرنوشت فردای کشور، امروز در دست مردم است پس باید با شور و اشتیاق و با فهم عمیق و احساس مسئولیت از این نعمت بزرگ الهی به بهترین وجه بهره برده و با انتخاب دقیق، شکر نعمت به درگاه خداوند قادر و متعال را به جای آورند.‌

وی خاطرنشان کرد: پیروزی فراگیر بر جبهه استکبار که خواستار بردگی ملت‌ها است در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، نظامی و … نیازمند استمرار حضور و تلاش مؤثر مردم آزاده در تمام عرصه‌ها بوده که یکی از مهمترین آنها انتخابات پیش‌رو است.

امام جمعه لاهرود با اشاره به اینکه مشارکت حداکثری در انتخابات کشور را در برابر توطئه دشمنان بیمه می‌کند، گفت: هر برگه رأی گامی بلند برای آبادانی و پیشرفت ایران اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین صفری با بیان اینکه مشارکت بالا در انتخابات نقش بسزایی در خنثی سازی توطئه‌های دشمنان عیله نظام اسلامی دارد، افزود: انتخابات در جمهوری اسلامی یکی از مهمترین ابزارهای مشارکت سیاسی مردم و تحقق نظام مردم‌سالاری دینی است و می‌تواند نظام جمهوری اسلامی را در برابر تمام توطئه‌های گوناگون داخلی و خارجی بیمه کرده و از آسیب‌ها و تهدیدات مختلف مصون نگه دارد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی مدعی بیشترین برگزاری انتخابات در سطح جهان است، گفت: هیچ کدام از کشورهای مدعی پیشرفت و دموکراسی در جهان، به اندازه ما انتخابات نداشته‌اند و حضور مردم پای صندوق‌های رأی نشان‌دهنده آن است که انقلاب ما به واقع مردمی است.

امام جمعه لاهرود با بیان اینکه در کنار مشارکت بالا باید انتخاب اصلح را نیز مد نظر قرار داد، تصریح کرد: براساس معیارهای مدنظر رهبر معظم انقلاب، باید اصلح انتخاب شود. اصلح یعنی کسی که به مبانی نظام جمهوری اسلامی به طور جدی معتقد بوده، ملت و قدرت ملی و ظرفیت‌های عظیم داخلی کشور را قبول داشته باشد چرا که با تکیه بر قدرت داخلی یعنی همین فرهنگ، اخلاق و ادبیات می‌توان به اهداف عالی رسید.

حجت الاسلام و المسلمین صفری لازمه موفقیت در سیاست خارجی را همانند رویکرد دولت شهید رئیسی، ابتدا استفاده حداکثری و باور قلبی به ظرفیت داخلی دانست و گفت: چنانچه در زمان‌های گذشته دیدیم، بدون اعتماد به ظرفیت‌های داخلی، در سیاست خارجی به اهدافمان نخواهیم رسید.

وی با تاکید بر اینکه حضور حداکثری در انتخابات، دفاع مؤثر از انقلاب است، گفت: این روزها که رسانه‌های استکباری و دشمنان نظام اسلامی همه امکانات خود را بکارگرفته‌اند تا مردم را از صندوق‌ها دور کرده و آنها را بدبین، نا امید و مأیوس کنند، همه باید هوشیار باشیم و بدانیم که این انتخابات از اهمیت ویژه‌تری برخوردار است و حتی یک رأی نیز می‌تواند سرنوشت آینده کشور را به گونه‌ای دیگر رقم بزند و مردم با حضور خود عامل اصلی تعیین کننده سرنوشت آینده کشور هستند.

حجت الاسلام صفری با تاکید بر اهمیت بیشتر دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، افزود: با توجه به اینکه انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم کشیده شد انتظار از مردم آن است که با وحدت و هماهنگی بیشتری در عرصه انتخابات حضور پیدا کنند و با مشارکت حداکثری، فرد اصلح و دلسوز انقلاب را انتخاب کنند.

امام جمعه لاهرود با تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری و شهادت حضرت امام حسین (ع)، امر به معروف و نهی از منکر را فلسفه اصلی ماه محرم دانست و عزاداران حسینی را به برنامه ریزی برای اقامه باشکوه نماز ظهر عاشورا توصیه کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha