جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ |۲۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 5, 2024
امام جمعه اصلاندوز

حوزه/ حجت‌ الاسلام جعفرزاده گفت: حضور جوانان در عرصه‌های مختلف را برای انقلاب یک فرصت می‌دانم که با تمسک به آن و استفاده از ظرفیت‌های فکری و توانمندی‌های همین جوانان، می‌توانیم ایران را بیش از این به بلندای پیشرفت و اقتدار برسانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت الاسلام محمد جعفرزاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصلاندوز، ضمن تأکید بر ضرورت حضور حداکثری در انتخابات، اظهار داشت: امروز این توفیق را داشتم که قبل از خطبه‌های نماز جمعه به همراه جمعی از جوانان رأی اولی با هم به پای صندوق‌های رأی رفتیم و به تکلیف شرکت در انتخابات عمل کردیم.

وی با بیان اینکه بودن در کنار جوانان و شنیدن دغدغه‌ها و احیاناً انتقادات آنها را برای خود افتخار می‌دانم و از آنها یاد می‌گیرم، افزود: با تمام وجودم معتقدم که جوانان مقید به آرمان‌های انقلاب هستند.

امام جمعه شهرستان اصلاندوز، با اشاره به اهمیت حضور در میان جوانان و شنیدن صحبت‌های آن‌ها، ادامه داد: بسیار خوشحال می‌شوم که جوانان نسل جدید چه میزان آگاهی سیاسی بالایی دارند و شجاعت، آزادگی، بصیرت و مطالبه‌گری که در این جوانان وجود دارد را دستاورد انقلاب اسلامی می‌دانم و اعتقاد دارم مطالبات و حتی انتقادات ولو تند این فرزندان، زمینه ساز شکوفایی و اعتلای انقلاب اسلامی است.

حجت‌ الاسلام جعفرزاده ابراز کرد: این موضوع را برای انقلاب یک فرصت می‌دانم که با تمسک به آن و استفاده از ظرفیت‌های فکری و توانمندی‌های همین جوانان، می‌توانیم ایران را بیش از این به بلندای پیشرفت و اقتدار برسانیم.

وی با اشاره به میزان مشارکت در انتخابات دور اول ریاست جمهوری، تصریح کرد: کاهش مشارکت‌ها در انتخابات سوالی است که این روزها در روزمرگی‌های خودمان با آن مواجه هستیم و تحلیل‌های مختلفی را نیز در این زمینه شنیده‌ایم، اما آنچه که آشکار بود این است که علت اصلی کاهش مشارکت را باز باید در نارضایتی اقتصادی دانست، نه در مسائل سیاسی و مشروعیت اصل نظام.

امام جمعه شهرستان اصلاندوز، با بیان اینکه نارضایتی اقتصادی‌ حاصل از عدم‌ فتح در جنگ روایت‌ها است، خاطرنشان کرد: علیرغم مجاهدت‌های موفق شهید رئیسی، هنوز برای مردم امید لازم محقق نشده، هرچند برخی افراد نادان یا مغرض، در صدد ارائه آدرس غلط به نخبگان و مسئولان هستند و این تقلیل کمی عارض بر مشارکت‌ها را علت تامه‌ براندازی نرم نظام و مرگ تدریجی مشروعیت جمهوری اسلامی جا می‌زنند که قطعاً این تحلیل درست نیست.

امام جمعه اصلاندوز، با تبیین اینکه نقشه جدید رژیم جعلی برای کرانه باختری چیست، تصریح کرد: هر روزه نظامیان صهیونیستی به بخش‌های مختلف کرانه باختری یورش می‌برند و همزمان شهرک‌ نشینان صهیونیست نیز تجاوزات خود به کرانه باختری را توسعه داده‌اند و به تخریب و ویرانی‌های گسترده منازل فلسطینیان اقدام می‌کنند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده، ابراز کرد: بر اساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین، شمار شهدای کرانه باختری به ۵۵۳ تن رسیده که از میان آن‌ها ۱۳۳ تن کودک هستند و آمار مجروحان نیز به حدود ۵ هزار و ۳۰۰ تن رسیده است.

امام جمعه اصلاندوز اظهار کرد: کابینه بحرانی نتانیاهو پس از ناکامی در عملیات حمله به رفح، به‌عنوان آخرین شانس‌ آزمایی برای گرفتن دستاوردی حداقلی در جنگ غزه، اکنون در راستای گرفتن انتقام شکست‌ها از مردم کرانه باختری از طرح‌های جدیدی برای توسعه اشغالگری در این منطقه خبر داده است.

وی گفت: صهیونیست‌ها در مواجه با فشارهای روزافزون جهانی، با فرار به جلو امیدوار و معتقدند که این شهرک‌ سازی‌ها ایجاد یک کشور فلسطینی را با چالش مواجه خواهد کرد و در نهایت با الحاق تدریجی کرانه باختری رؤیای کشور فلسطینی نیز پایان می‌یابد.

امام جمعه اصلاندوز ضمن تسلیت محرم حسینی ابراز کرد: عاشورای امام حسین(ع) بزرگ‌ترین تبیین شرک است، مردم در ا «دوران مشرک شده بودند، اما خیال می‌کردند موحد هستند، امام حسین(ع) به آن‌ها نشان داد که چنین نیست و چون آن‌ها حلقه اتصال به یزید را وصل کرده بودند و حلقه اتصال به خدا را قطع نموده بودند. ‌

حجت‌ الاسلام جعفرزاده گفت: بذر ایمان را جز در زمین کفر به طاغوت نمی‌شود کاشت، اینکه در زیارت عاشورا هم صد سلام، بعد از صد لعن وارد شده تقدمی اتفاقی و تفنن در عبارت نیست، بلکه یک تقدم راهبردی، استراتژیک، اساسی و رکنی است.

وی تصریح کرد: در کربلا فرصت و ظرفیت تربیت‌کنندگی و گفتمان‌سازی برای حق و عدل وجود داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha