شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ |۲۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 6, 2024
حجت‌الاسلام آزادی

حوزه / حجت‌الاسلام آزادی گفت: در طرح شمیم حسینی بیش از ۱۰۰ بقعه متبرکه و مسجد منتخب در قالب کمک های نقدی و غیرنقدی برای اجرای مراسمات با شکوه عزای حسینی اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام مصطفی آزادی معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان ضمن فرا رسیدن ماه عزای حسینی و ایام سوگواری اباعبدالله الحسین علیه السلام اظهار کرد: در دهه اول محرم همچون سال های قبل طرح بصیرت عاشورایی در هرمزگان برگزار خواهد شد تا بستری برای آگاهی مردم در زمینه قیام عاشورا و ترویج فرهنگ عاشوری فراهم شود.

وی افزود: در هرمزگان این طرح در بیش از ۵۰ بقعه متبرکه و امامزاده شاخص اجرایی خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان بیان کرد: طرح بصیرت عاشورایی در هرمزگان از ۱۷ تیرماه همزمان با اول محرم آغاز می شود که بیش از ۷۰ مبلغ اعزامی و بومی شرکت دارند و مردم هرمزگان از سخنرانی ها و کارهای فرهنگی مبلغان در طول دهه اول محرم بهره مند خواهند شد.

آزادی با بیان اینکه در ایام محرم فعالیت های عمومی نیز اثر گذاری خاص دارد، ادامه داد: فضاسازی و سیاه پوش کردن اطراف پیرامونی امامزادگان، بقاع متبرکه، برگزاری مراسمات عزاداری، زنجیر زنی، دسته‌جات عزاداری و روضه خوانی از اهم برنامه های عمومی است که در طول این ماه به ویژه دهه اول محرم انجام می شود.

وی به برنامه های شاخص در دهه اول محرم اشاره و تاکید کرد: ویژه برنامه "احلی من العسل" که هر ساله در این ایام در پنجشنبه اول محرم برگزار می شود و به نوجوان عاشورا قاسم بن الحسن علیه السلام اشاره دارد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان اضافه کرد: همایش شیر خوارگان حسینی که در اولین جمعه ماه محرم و همزمان با سراسر کشور در بقاع متبرکه، مساجد و حسینیه‌ها و پخش زنده در شبکه صدا و سیما مرکز خلیج فارس انعکاس داده می شود.

آزادی افزود: دیگر برنامه شاخص ماه محرم همایش رهروان زینبی ویژه بانوان ولایی است که در یازدهم محرم برگزار می شود.

وی افزود: با توجه به رسالت اوقاف و امور خیریه در اجرای نیت موقوفات، اجرای طرح نیت واقفان مرتبط با برگزاری عزاداری امام حسین علیه السلام در این ایام در قالب طرح شمیم در دستور کار این مجموعه خواهد بود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان خاطرنشان کرد: در طرح شمیم بیش از ۱۰۰ بقعه متبرکه و مسجد منتخب در قالب کمک های نقدی و غیرنقدی برای اجرای مراسمات با شکوه عزای حسینی اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha