شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ |۲۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 6, 2024
همایش طلایه داران تبلیغ

حوزه/ مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به آغاز ایام تبلیغ ماه محرم، اظهار کرد: علمای تبلیغ این رسالت را بر دوش خود دیده‌اند و می‌دانند که این مکتب را باید قوی‌تر از گذشته و به ویژه در بین نسل جوان تبلیغ کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از زنجان، همایش طلایه داران تبلیغ، دیشب در آستانه فرارسیدن محرم الحرام 1446 در دفتر امام جمعه زنجان برگزار شد.

حجت‌ الاسلام علی یوسفی مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان در این همایش، ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم، از این ایام به عنوان ایام انسان‌ ساز یاد کرد و افزود: این مکتب، مکتبی است که در طول تاریخ کار خود را در زمینه تربیت انسان‌ها انجام داده و امروز می‌بینیم بعد از گذشت ۱۴۰۰ سال کماکان فروزان و روشن و حتی روشن‌تر از گذشته، نه صرفاً در بین شیعیان، بلکه در بین همه آزادی‌خواهان جهان متبلور شده و همه کم‌کم با این مکتب آشنا می‌شوند و بر اساس رهنمودها و آموزه‌های این مکتب پیش می‌روند.

حجت الاسلام یوسفی با یادآوری آغاز ایام تبلیغ ماه محرم، اظهار کرد: علمای تبلیغ این رسالت را بر دوش خود دیده‌اند و می‌دانند که این مکتب را باید قوی‌تر از گذشته و به ویژه در بین نسل جوان تبلیغ کنند.

یوسفی با بیان اینکه ما معتقد نیستیم که اتفاقی که در عاشورا رخ داد صرفاً یک واقعه تاریخی و محدود به یک بستر زمانی بود که به اتمام رسیده است، ادامه داد: واقعه عاشورا یک واقعه ساری و جاری است و نتایج آن باید در زندگی دنیوی لمس شود و نیز آنچه که امروز در جهان اتفاق می‌افتد، باید با الگوگیری از این مکتب مقدس باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه شعار امسال محرم «آزادگان عالم در خیمه حسین» بوده و این شعار مفهوم بسیار عمیقی داشته و برگرفته از مفاهیم وزین عاشورا است، خاطرنشان کرد: این موضوع نشان‌دهنده آن است که انسان‌های آزاده‌ای که فطرتاً پاک هستند، فهمی از این فرهنگ خواهند داشت و زیر این خیمه قرار خواهند گرفت و اتفاقاتی که امروز در دنیا به ویژه غزه رخ می‌دهد، این موضوع را تأیید می‌کند و این مظلومان با شعار «یا حسین» به مصاف ظالمان می‌روند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha