یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ |۳۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 7, 2024
س

حوزه / به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)«حسینیه محـتشم» به همت سازمان‌ فرهنگی‌، اجتماعی‌ و ورزشی شهرداری کاشان با ارائه برنامه‌های متنوع فرهنگی و معنوی با محوریت ماه محرم و امام حسین (ع) میزبان کودکان و نوجوانان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان،محمدعلی فرجی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفای ایشان، ماه محرم را فرصتی جهت ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت و به ویژه فرهنگ عاشورایی دانست و بر اشاعه و تقویت باورهای دینی و مذهبی به عنوان سنگ بنای هویت جامعه به ویژه در بین کودکان و نوجوانان تاکید کرد.

وی گفت: فضای با شکوه آرامگاه محتشم کاشانی، پدر مرثیه‌سرای ایران که شعرهایی در وصف شهیدان، امام حسین(ع) و واقعه‌ی کربلا گفته است، برای اجرای این برنامه در نظر گرفته شده است که حال و هوای معنوی بسیار خوبی هم در کار ایجاد می‌کند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان با اشاره به اینکه در این برنامه‌ نقالی، مدیحه‌سرایی، قصه‌گویی و شناخت محتشم در دستور کار است، گفت: این برنامه از روز دوشنبه ۱۸ تا روز یک‌شنبه ۲۴ تیرماه مصادف با ۲ تا ۸ محـرم‌الحرام برگزار می‌شود.

فرجی افزود: یکی از بخش‌های پیش‌بینی شده در «حسینیه محـتشم» آشنایی با وقایع و اتفاقات روز عاشورا و معرفی شخصیت‌های عاشورا است که به همین منظور شرکت کنندگان از سخنرانی اساتید حوزه بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha