یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ |۳۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 7, 2024
آیت الله کعبی

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از حضور از حضور مجاهدانه و معنادار مردم قهرمان ایران در انتخابات تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا وَاذْکُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَیْکُمْ (۱۰۳ آل‌عمران)

مردم شریف و آگاه ایران،

خداوند متعال را سپاس می‌گوییم که در کمتر از پنجاه روز بعد از ضایعه سنگین شهادت رئیس‌جمهور محبوب و مردمی، مرحوم آیت‌الله رئیسی (اعلی‌الله مقامه)، با برگزاری انتخابات، نهمین رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران با رای اکثریت شرکت‌کنندگان در این انتخابات برگزیده شد.

با قدردانی و تشکر از حضور مجاهدانه و معنادار مردم قهرمان ایران و تبریک به رئیس‌جمهور منتخب، آقای دکتر مسعود پزشکیان، و دعا برای موفقیت ایشان در حل مشکلات انباشته مردم، به‌ویژه تورم و گرانی، تقویت ارزش پول ملی و بهبود اوضاع معیشتی و افزایش سطح رضایت‌مندی عمومی، اکنون در مرحله‌ای نوین از تاریخ جمهوری اسلامی ایران قرار داریم. این انتخابات که با آزادی و رقابتی کم‌نظیر برگزار شد، بار دیگر نشان‌دهنده عزم و اراده ملت بزرگ ایران برای تعیین سرنوشت خویش و شرکت فعال در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی کشور بود.

این انتخابات بر پایه مردم‌سالاری اسلامی با تضمین آزادی و رقابت سالم بین همه نامزدها برگزار شد. این امر نمادی از پیشرفت و رشد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در چارچوب مردم‌سالاری واقعی و ایجاد بسترهای لازم برای مشارکت فزاینده مردمی است.

با پایان یافتن رقابت‌های انتخاباتی، اکنون زمان آن است که همگان، به‌ویژه نامزدها و حامیان آنان و تمامی اقشار جامعه، فصل نوینی از دوستی، مهربانی، همدلی و هم‌افزایی برای ایرانی قوی و سرافراز را آغاز نمایند.

سیاست‌های کلی نظام و برنامه هفتم توسعه کشور بر اساس اظهارات و برنامه‌های رئیس‌جمهور منتخب، به عنوان خط‌مشی عمومی دولت جدید است و پایه همکاری و ملاک سنجش و ارزیابی است. عملیاتی نمودن آن ضرورت دارد.

بدیهی است قاعده عقلایی انتخابات، استقرار دولت بر اساس رای اکثریت انتخاب‌کنندگان و احترام و توجه به سلیقه‌های دیگر است که به رئیس‌جمهور منتخب رای نداده‌اند و یا حتی در انتخابات شرکت نکرده‌اند. زیرا رئیس‌جمهور منتخب، رئیس‌جمهور همه ملت ایران است؛ چه کسانی که به ایشان رای داده‌اند و چه کسانی که رای نداده‌اند. بنابراین همه ملت ایران برادر و برابر و از حقوق شهروندی یکسان برخوردار هستند. اقتضای عدالت پرهیز از حکمرانی جناحی و گروهی و فرا حزبی عمل نمودن، همچون شهیدان سرافراز پرواز اردیبهشت، سرمایه اجتماعی را تضمین می‌نماید.

سیره، رفتار، گفتار و عملکرد در تقویت همبستگی ملی و اتحاد بین اقشار گوناگون جامعه، نقش مهمی دارد. این همبستگی نه‌تنها زمینه‌ساز تامین امنیت و اقتدار کشور خواهد بود، بلکه تضمینی برای حفظ و تقویت منافع ملی در عرصه‌های بین‌المللی نیز خواهد بود.

در این انتخابات درس‌ها، عبرت‌ها و تجربه‌های فراوان نهفته است که به‌موقع باید به آن پرداخت. بدیهی است با پشتیبانی و حمایت از دولت، همراه با ارائه پیشنهادها و راه‌حل‌های مناسب و تداوم مطالبه‌گری صحیح توسط فعالان اجتماعی و سیاسی، زمینه تعامل دولت و ملت و کنشگری فعال ملی بیشتر فراهم می‌شود و از بروز فرسایش، ریزش، نزاع، کشمکش، مخاطرات و چالش‌ها پیشگیری می‌شود.

تقویت ایمان و امید در بین مردم، پیشبرد جهاد تبیین و بصیرت‌آفرینی، ارتقای باورها و ارزش‌های اسلامی و انقلابی و تشویق به حضور آگاهانه و به‌هنگام در صحنه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی، در مسیر تحقق شعارهای انقلاب اسلامی ضروری است.

انتظار آن است که در تمامی مراحل و تصمیم‌گیری‌ها، خط فرمان و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب و توصیه‌های معظم‌له به عنوان فصل‌الخطاب و مبنای اصلی حرکت دولت و دستگاه‌های اجرایی مورد توجه باشد. این هدایت‌ها بر اساس شرع مقدس و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، راهنمای دولت جدید در مسیر خدمت‌رسانی به ملت شریف ایران خواهد بود.

در پایان، از رهبری حکیم و فرزانه که با راهنمایی‌ها و تمامی مردم عزیز، نامزدها، شورای نگهبان، وزارت کشور و کلیه ناظران، مجریان و تمامی دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات که با تلاش و همت خود، این رویداد مهم را به ثمر رساندند، قدردانی می‌نماییم و از خداوند متعال برای دولت جدید، توفیق در خدمت‌رسانی به مردم و اعتلای کشور عزیزمان ایران بزرگ را خواستاریم.

والسلام علیکم و رحمة‌الله و برکاته
۱۴۰۳/۴/۱۶
عباس کعبی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha