یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ |۳۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 7, 2024
علی اکبرعزیزی

حوزه/ رئیس ستاد انتخابات استان یزد گفت: استان یزد با مشارکت حدود ۷۰ درصدی در مرحله‌ی دوم انتخابات، بعد از خراسان جنوبی، در صدر جدول میزان مشارکت انتخابات قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، علی اکبر عزیزی رئیس ستاد انتخابات استان یزد، به برگزاری باشکوه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در استان یزد اشاره کرد و گفت: تعداد کل آرای مأخوذه استان یزد در دومین دوره چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ۵۲۱ هزار و ۲۳۶ رأی بوده است.

وی افزود: از مجموع آرای مأخوذه در استان یزد، سعید جلیلی ۲۵۵ هزار و ۶۹۰ رأی معادل ۴۹.۰۵ درصد آرا و مسعود پزشکیان ۲۵۳ هزار و ۷۵۰ رأی معادل ۴۸.۶۸ درصد آرا را کسب کردند که برای استان یزد میزان مشارکت ۶۹.۴۴ ثبت شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان تعداد آرای باطله را ۱۱ هزار و ۷۹۶ رای عنوان کرد که ۲.۲۶ درصد آرا را شامل می‌شود.

عزیزی در ادامه درصد مشارکت مردم در ۱۲ شهرستان استان را تشریح کرد و گفت: در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری درصد مشارکت مردم شهرستان ابرکوه ۷۲.۳۱، شهرستان اردکان ۸۱.۳۵ و اشکذر نیز ۸۱.۵۵ بوده است.

وی ادامه داد: درصد مشارکت مردم بافق هم ۸۲.۳۴، بهاباد ۸۷.۶۴ و در شهرستان تفت مشارکت بالای صد یعنی ۱۳۶.۵۸ ثبت شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد اظهار داشت: مشارکت ۶۳.۹۸ برای اهالی شهرستان خاتم ومیزان مشارکت ۷۸.۶۸ برای مردم زارچ و ۷۶.۶۲ هم برای مردم مروست ثبت شده است.

عزیزی گفت: در شهرستان مهریز هم مشارکت ۱۰۹.۴۵ درصدی و در شهرستان میبد مشارکت ۷۷.۸۰ و در شهرستان یزد مشارکت ۵۵.۲۶ به ثبت رسیده است.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد در پایان گفت: از زحمات همه عوامل گرامی دخیل در انتخابات استان اعم از عوامل اجرایی، نظارتی، امنیتی انتظامی و نظامی، پشتیبانی معتمدان و اقشار مختلف مردم در هیات‌های اجرایی، خبرنگاران و اصحاب رسانه استان به ویژه صدا و سیمای مرکز یزد و نیز روسا و اعضای محترم ستاد تبلیغاتی نامزدهای ریاست جمهوری و تمام کسانی که برای برگزاری هرچه باشکوه تر دو مرحله انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در کمال سلامت، امنیت و آرامش کوشا بودند، کمال تشکر و قدردانی را دارم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha