یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ |۳۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 7, 2024
استاد رشاد

حوزه/ استاد رشاد گفت: توقع می‌رود که رئیس جمهور معزز از همه‌ی ظرفیّت‌ها از جمله استعداد و استطاعت دیگر نامزدها برای پیشبرد امور کشور در دوره‌ی مسؤولیت خویش کمال بهره‌برداری را بفرمایند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، در پی برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهور منتخب پیامی از سوی استاد علی اکبر رشاد رئیس شورای حوزه‌های علمیه تهران صادر شد.

متن پیام استاد علی اکبر رشاد به شرح زیر است:

بِسمِ الّلهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ

ملت بزرگ و بزرگوار ایران اسلامی.

سلام علیکم بما صبرتم فنعم عقبی الدّار.

۱. شما با حضور پرنشاط و شکوهمند خویش در «صحنه‌ی سرنوشت»، در روز پانزدهم تیرماه سال جاری، مایه‌ی عزت، اقتدار، و اعتلای مکانت نظام اسلامی و موجب ستواری و سرفرازی میهن اسلامی شدید. این اقدام شما الحق درخور ستایش و کرنش است؛ جزاکم الله خیر جزاء المحسنین.

۲. به جناب مستطاب آقای دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب ملت، که اعتماد اکثریّت را در به عهده گرفتن سکان اجرایی کشور به کف آوردند تبریک و تهنیت عرض کرده، دعا می‌کنیم به حرمت ایام سوگواری آل الله (س)، خداوند منان توفیق خدمت خالصانه به کشور عزیز، ملت فهیم، نظام مقدّس، و شریعت غراء را نصیب این برادر ارجمند بفرماید.

۳. از یکان یکان نامزدهای این دوره‌ی انتخابات، و حامیان و هواداران مخلص آنان نیز بجهت تقبل و تحمل زحمات و تلاش مسؤولانه به انگیزه‌ی خدمت به میهن و ملت قدردانی و سپاسگزاری می‌کنیم؛ بی تردید آنانکه با خلوص نیت و اخلاق‌مدارانه وارد این صحنه‌ی خطیر شدند، عند الله ماجورند.

۴. طبق قانون و شرع، منتخب اکثریّت که مورد تنفیذ مقام ولایت امر قرار می‌گیرد، رئیس جمهور همه‌ی ملت است؛ لهذا بر همه‌ی فرض است که در جهت حفظ مصالح کشور، تأمین منافع ملی، و قیام و اهتمام به وظایف خطیری که قانون بر عهده‌ی وی نهاده است از او صمیمانه حمایت کنیم. تکلیف دیگر نامزدها و هواداران بزرگوارشان در این امر مضاعف است. به هر حال: اینک تلاطم و طوفان انتخابات پایان یافته است و نوبت وحدت و انسجام ملی و همدلی و همراهی انقلابی است.

۵. چنانکه زعیم حکیم امت و رهبر فرهمند انقلاب اسلامی (دام ظلّه) تاکید فرموده‌اند، توقع می‌رود که رئیس جمهور معزز از همه‌ی ظرفیّت‌ها از جمله استعداد و استطاعت دیگر نامزدها برای پیشبرد امور کشور در دوره‌ی مسؤولیت خویش کمال بهره‌برداری را بفرمایند، و فروتنانه تقاضا می‌شود: با برنامه‌ریزی و اولویت‌گذاری و اغتنام فرصت، رفع «دغدغه‌های معیشتی مردم» و «نگرانیهای فرهنگی جامعه»، «مهار تورّم و نرخ ارز»، «افزایش ارزش پول ملی»، «جهش تولید»، «اشتغال و ازدواج جوانان»، «تامین مسکن ارزان قیمت برای طبقات محروم»، «مبارزه‌ی قاطع با فساد اقتصادی»، «اصلاح نظام اداری»، در یک جمله تحقّق عدالت همه جانبه (چنانکه وعده فرموده‌اند) را در دستور کار خویش قرار دهند.

۶. در خلال فعالیّت‌های انتخاباتی، در کنار زیبایی‌های دل انگیز و ستودنی بسیاری که روی داد، مع الاسف از سوی برخی افراد برخی اقوال و افعال ناپسندی که اخلاق‌شکن، و احیاناً خلاف شرع، و دون شأن نظام اسلامی و ملت بزرگ و نامزدهای بزرگوار و عزیز بود، نیز سر زد، که سخت تلخ و رنج‌آور بود؛ امید می‌رود ضمن اتخاذ تصمیمات قانونی لازم و تدابیر مدیریتی فراخور، از سوی مبادی امور، جهت پیشگیری از تکرار آن در موارد مشابه، برای التیام و جبران آثار سو اینگونه رفتارها و گفتارها، از سوی مجامع ذی‌صلاح، اهل حلّ و عقد و خیرخواهان نظام تدبیر و تلاش درخوری صورت پذیرد.

اللهم وفقنا لما تحب و ترضی، و جنّبنا عما لاتحب، واجعل عواقب امورنا خیراً، و اهدنا الی السّداد، فإنک خیر موفق و هاد.

کمترین طلاب
علی اکبر رشاد
۱۷/ ۴/ ۴۰۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha