دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ |۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 8, 2024
علی تقی زاده، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم

حوزه/ رئیس سازمان دارالقرآن کریم گفت: سال گذشته بیش از هزار و ۵۰۰ کرسی تلاوت تدبری در هیات ها برگزار شد ولی به صورت آزمایشی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام علی تقی زاده، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم امروز یکشنبه ۱۷ تیرماه در نشست خبری با ارائه گزارشی از نهضت ملی زندگی با آیات، اظهار کرد: این طرح در ماه رمضان و عید برگزار شد و در هیات ها فعال نبود ولی در همان حد بیش از ۶ هزار مبلغ به پویش ید بیضا آمدند. یعنی سخنرانی های شب قدر و ماه رمضان قرین با قرآن بود به گونه ای که مبلغان بر بالای منبر قرآن در دست داشته باشد.

وی درباره نتایج اجرای پویش های قرآنی در هیات های ماه محرم، افزود: سال گذشته بیش از هزار و ۵۰۰ کرسی تلاوت تدبری در هیات ها برگزار شد ولی به صورت آزمایشی برگزار شد و امسال امیدواریم به ۱۰ هزار هیات را به عنوان هیات های پیشرو در حوزه قرآن داشته باشیم و این کار باعث می شود یک حرکت الهام بخش در فضای هیات کشور شکل بگیرد.

حجت الاسلام تقی زاده با اشاره به برنامه زندگی با آیه‌ها در تابستان گفت: نهضت ملی زندگی با آیه‌ها در ایام اوقات فراغت تابستان با محوریت سوره ها و آیاتی مناسب مقاطع سنی هفت تا ۱۲ سال (دوره ابتدایی) و بالای ۱۲ سال (نوجوان، جوان و بزرگسال) برگزار می شود که شامل فهم و حفظ ۱۰ فراز نورانی قرآن است. در واقع پنج فراز مربوط به ماه مبارک رمضان است که برای تثبیت تکرار شده و پنج فراز دیگر با توجه به مناسبت‌های تابستان انتخاب شده است.

وی از آیات متناسب با عید غدیر و موضوع های هفته وحدت، برادری، ماه محرم و اربعین حسینی به عنوان فرازهای دیگر یاد کرد و اظهارداشت:رویکرد محتوایی ماه محرم با اشاره به موضوع های استقامت و مقاومت صادقانه است و همچنین به مناسبت ایام اربعین به منظور تبیین برکات و آثار همکاری و همدلی در مسیر تعالی فردی و اجتماعی پرداخته شده است.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم از علاقه مندان برای حضور در این طرح خواست تا در شبکه اجتماعی ایتا به عضویت گروه سفیران آیه ها درآیند تا سوره ها و فرازهای مربوط برای این دو مقطع سنی را که شامل تولیدات رسانه‌ای و مسابقه است، مطالعه کرده و در مسابقات زندگی با آیه‌ها شرکت کنند.

در این مراسم از کتاب های مقاومت و پیشرفت شامل ۱۰ قطعه منتخب ماه محرم و کتاب عشق جهانی به قلم رضا رضای رحمتی و همچنین پوستر زندگی با آیه ها همراه اباعبدالله رونمایی شد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha