دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ |۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 8, 2024
حجت‌الاسلام حقانی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین حقانی با اشاره به نحوه توزیع نذورات ویژه ماه محرم گفت: مسوولان هیأت‌های مذهبی برای دریافت نذورات به سامانه بیرق مراجعه کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین حقانی امروز در دیدار با عباس مؤیدی، مدیرکل جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: ماه محرم، دو وجهه و ویژگی اساسی دارد، محرم الحرام، به عنوان میدانی است که توسط مردم مدیریت می‌شود و این بیانگر ماندگاری محرم است.

وی افزود: گاهی مواقع می‌بینیم که کاری ماندگار می‌ماند، چون مردم آن کار را با جان و دل انجام می‌دهند و برای پرداختن به آن کار، دغدغه دارند، همین حضور و دغدغه‌مندی مردم و با جان و دل، پای کار بدون، سبب ماندگاری کارهای مردمی می‌شود و این، یکی از اساس ماه محرم است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به اینکه عاشورا درس‌ها و عبرت‌های فراوانی برای همگان دارد، گفت: امیدآفرینی یکی از درس‌هایی است که از مکتب عاشورا باید بیاموزیم، در صورتی که انسان‌ها در مسیر پیش‌رو به تکلیف و وظیفه‌شان عمل کنند هرگز ناامید نخواهد شد.

حجت‌الاسلام حقانی با بیان اینکه اساس کار را مردم به پیش می‌برند، تصریح کرد: یکی از کارهای سازمان تبلیغات اسلامی، تسهیلگری در اتفاقات مردمی است که دولت و حاکمیت نیز در این خصوص، نقش ایفا می‌کنند، یکی از نهادهایی که همیشه در حوزه تسهیلگری و حمایت، با سازمان تبلیغات اسلامی، همکاری دارد، سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان است که جای بسی قدردانی دارد.

وی با اشاره به نحوه توزیع نذورات ویژه ماه محرم تشریح کرد: مسئولان هیأت‌های مذهبی استان هرمزگان برای دریافت نذورات از قبیل؛ «گوشت، مرغ، برنج، شکر و روغن» می‌توانند به سامانه بیرق مراجعه و در این سامانه بر اساس سهمیه اعلام‌شده، درخواست خود را ثبت کنند، پس از ثبت درخواست نذورات توسط سامانه و ارسال به هیأت مذهبی و سپس تأیید درخواست، با مراجعه به مرکز توزیع اقلام نذری، نذورات را دریافت کنند.

گفتنی است، در نشست مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، توافقاتی در خصوص نظم‌دهی به فعالیت‌های هیأت‌های مذهبی استان هرمزگان صورت گرفت تا در حوزه تسهیل‌گری، از این تشکل‌های دینی حمایت شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha