سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ |۹ محرم ۱۴۴۶ | Jul 16, 2024
حجت‌الاسلام ‌و‌المسلمین غفوری ، در مراسم عزاداری ماه محرم که در مسجد حضرت صاحب‌الزمان (عج) روستای علی‌گرزان سفلی، شهرستان صحنه

حوزه/ نماینده ولی ‌فقیه در استان کرمانشاه گفت: حاکمیت اسلامی به ‌عنوان بزرگ‌ترین معروف، به‌ دنبال اصلاح جامعه اسلامی بوده، حمایت از آن نیز بزرگ‌ترین معروف و تضعیف حاکمیت اسلامی نیز بزرگ‌ترین منکر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمانشاه، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین غفوری شامگاه سه شنبه با حضور در مراسم عزاداری ماه محرم که در مسجد حضرت صاحب‌الزمان(عج) روستای علی‌گرزان سفلی، شهرستان صحنه، برگزار شد، تحریف اهداف مقدس قیام امام حسین (علیه‌السلام) را بزرگ‌ترین ظلم طواغیت به جامعه بشر در طول تاریخ خواند و گفت: اهداف مقدس این قیام تا قیامت، مشعل راه بشریت و آزادگان از هر دین و طایفه و مذهبی است.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین غفوری با اشاره به ممنوعیت برپایی مراسم عزاداری در دوران حکومت طاغوت، اظهار داشت: پیرمرد باصفایی تعریف می‌کرد که در دوران طاغوت با توجه ‌به قحطی و نبود قند، برای چایی روضه سیدالشهدا(ع)، مجبور شده بود که یک قطعه زمین را با ۳ کیلو قند معاوضه کند، تا به‌صورت پنهانی روضه به‌پا دارد.

وی بانی تحریف اهداف قیام سیدالشهدا(ع) را ابتدا انگلیس و بعد آمریکا برشمرد و بیان کرد: استعمارگران و دشمنان اسلام و شما مردم شریف، جنایت‌های بسیاری مرتکب شده و می‌شوند که نور این دستگاه را خاموش کنند، تنزل اهداف این قیام به دعوای فامیلی بر سر قدرت، یکی از آن حرف‌های خطرناک و غلط است که ازطریق فضای مجازی میان جوانان و فرزندان ما نشر می‌دهند.

امام‌ جمعه کرمانشاه با اشاره به ارادت سایر مذاهب و ادیان به ‌ویژه جامعه شریف اهل‌سنت به حضرت امام حسین(ع)، عنوان کرد: به استناد کلام نورانی امیرالمؤمنین(ع) در خطبه ۱۳۱ نهج‌البلاغه، قیام ائمه اطهار (علیهم‌السلام) برای بازگردانی و احیای معالم دین خدا بود که در اثر کوتاهی و مخالفت دیگران تعطیل شده بود، آن بزرگواران قیام کردند، تا جامعه‌ای که دچار فساد شده بود را اصلاح کنند و بندگان مظلوم خداوند متعال، در امنیت زندگی کنند و از شر اشرار دور باشند.

نماینده ولی ‌فقیه در استان، قبول حاکمیت توسط ائمه اطهار (علیهم‌السلام) را برای احیای حدود الهی خواند و گفت: حاکم‌شدن امام معصوم، برای دنیا و منافع آن و رقابت بر سر قدرت نبود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری با تصریح اینکه امام حسین(ع) برای اصلاح امّت جد بزرگوارشان رسول اکرم (ص) قیام کرد، اظهار داشت: حاکمیت اسلامی به ‌عنوان بزرگ‌ترین معروف به‌دنبال اصلاح جامعه اسلامی است و حمایت از آن نیز بزرگ‌ترین معروف است.

وی تصریح کرد: تضعیف حاکمیت اسلامی نیز بزرگ‌ترین منکر است؛ همان‌طور که حاکمیت طاغوت به‌معنای حاکمیتی که بر سیره پیامبر و اهل ‌بیت (علیهم‌السلام) بنا نشده باشد، بزرگ‌ترین منکر عالم است.

امام‌ جمعه کرمانشاه برگزاری باشکوه انتخابات ریاست‌ جمهوری را نشان‌ دهنده ظرفیت بسیار بالای نظام مقدس جمهوری اسلامی خواند و عنوان کرد: اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی با رهبری فقیه جامع‌الشرایط، زمینه را برای رقابت فراهم می‌کند، تا همه هر آنچه که در توان دارند را برای پیشرفت جامعه، خدمت به مردم و ترویج و سربلندی اسلام و انقلاب اسلامی به‌عنوان میراث شهدا، اجرا کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • جواد کسانی IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    0 1
    سلام حاج اقای غفوری هیئت های عزاداری حاشیه شهر خصوصا شهرک مهدیه(دره دراز) که آن اتفاقات سالهای گذشت هدر آنجا رقم خورد را دریابید که حضور شما در میان مردم عزادار موجب دلگرمی خواهد بود.