دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ محرم ۱۴۴۶ | Jul 22, 2024
سیدعلی حسینی امام جمعه دیر

حوزه/ امام جمعه دیر با تاکید بر لزوم تبیین جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و بیان شیوه های درست آن، گفت: بزرگترین منکر تضعیف نظام اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی، امام جمعه دیر صبح امروز در نشست طلایه داران تبلیغ در جمع روحانیون و مبلغین شهرستان دیر با تسلیت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان، اظهار داشت: روحانیون و مبلغین باید از فرصت ماه محرم و عاشورای حسینی برای رساندن پیام دین به مردم، بیان اهداف و درس های قیام حسینی و رمز جاودانگی ابا عبدالله و مسائل حیاتی جامعه حداکثر بهره‌برداری داشته باشند.

وی افزود: متاسفانه با تبلیغات سوئی که انجام شده مسئله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کمرنگ شده است، در حالی که سایر واجبات دین در پرتو این فریضه الهی اقامه می شود.

حجت الاسلام حسینی با تاکید بر لزوم تبیین جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و بیان شیوه های درست آن، بیان کرد: بزرگترین منکر تضعیف نظام اسلامی است.

وی ادامه داد: بعضی اوقات در جریان تبلیغات انتخابات افرادی به هواداری از این کاندید یا آن کاندید نظام اسلامی را تضعیف می کنند که این انصاف نیست.

امام جمعه دیر، غزه را مسئله اول جهان اسلام دانست و گفت: نسل کشی مردم غزه بزرگترین منکر جهان بشریت است که در مقابل چشم همه جهانیان انجام می‌شود و مجامع عریض و طویل جهانی هم در این زمینه سکوت مرگ بار دارند اما ما نباید بی‌تفاوت باشیم.

وی با اشاره به هفته عفاف و حجاب و تاکید بر بیان ظریفانه موضوع حجاب به افراد، تاکید کرد: حجاب علاوه بر اینکه حکم خداوند است، جنبه قانونی هم دارد و کسانی که به دین اعتقاد ندارند هم باید قانون مملکت را رعایت کنند.

حجت الاسلام حسینی گفت: اکثریت کسانی که در موضوع حجاب سهل‌انگاری می‌کنند با دین مشکلی ندارند و رعایت نکردن حجاب از سوی آنها از سر ناآگاهی به احکام دین، غفلت و یا تبلیغات دشمن است و باید هر کس را با شیوه و ادبیات مناسب به صراط مستقیم الهی هدایت کرد.

وی با بیان اینکه جمعیت و فرزندآوری یکی از چالش‌های بزرگ امروز کشور است، عنوان کرد: باید با هر کس با زبان و شیوه مناسب درباره این موضوع صحبت و آسیب‌های تک فرزندی را بیان کرد و علاوه بر تشویق جوانان به ازدواج، در این زمینه همکاری کنیم.

امام جمعه دیر یادآور شد: در مسئله فرزندآوری نباید تنها جنبه اقتصادی مسئله را بیان کرد چرا که ما افرادی داریم که دچار مشکل اقتصادی نیستند اما تمایلی به فرزندآوری ندارند و عکس آن نیز وجود دارد؛ بنابراین گاهی اوقات جنبه فرهنگی و قومیتی نیز در این موضوع دخیل است.

وی تاکید کرد: روحانیون و مبلغین در کنار منبر سخنرانی خود، با جوانان نیز نشست و برخاست داشته باشند و ارتباط بگیرند چرا که منبرهای یک طرفه پاسخگوی شبهات ذهنی جوانان نیست و باید رو در رو با آنها صحبت کرد.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به در پیش بودن پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نمازجمعه در جمهوری اسلامی، تصریح کرد: وعاظ و روحانیون در منابر خود مردم را به حضور در نمازهای جمعه تشویق کنند.

وی درباره انتخابات ریاست جمهوری، بیان داشت: دشمنان، همواره ایران اسلامی را به نداشتن دموکراسی و مردم سالاری متهم می‌کنند در حالی که برگزاری انتخابات در کشور نشانه غلط بودن ادعای آنهاست.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه حضور در انتخابات به معنای تایید نظام است و رئیس جمهوری که انتخاب می‌شود سوگند یاد می‌کند که پاسدار نظام باشد، گفت: به رئیس جمهور منتخب تبریک می‌گوییم و از نامزدهای دیگر که تنور انتخابات را گرم کردند و ناظران و مجریان انتخابات و هدایت‌های مقام معظم رهبری تشکر می‌کنیم.

وی تاکید کرد: رقابت‌های انتخاباتی به رفاقت تبدیل شود و روحانیون نیز در منابر خود به این موضوع اشاره کنند. رئیس جمهور منتخب، رئیس جمهور همه است و باید حمایت شود البته نقد سازنده در جای خود نیاز است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha