چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ |۱۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 17, 2024
کد خبر: 1169377
۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۳
عفاف و حجاب

حوزه / نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: دشمنی با خدا برای دشمنان منافع دارد، بی‌دینی مردم از منافع دشمن است، بنابراین باید برای خدا، دوست درست کنیم و سعی کنیم برای خداوند حرکت کنیم و دوستداران خدا را افزایش دهیم.   

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، همزمان با هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر، همایش روسای شوراهای امر به معروف ادارات خراسان رضوی و مدیران طلایه داران معروف، امروز به میزبانی دفتر امام جمعه مشهد برگزار شد.

آیت الله سید احمد علم الهدی در این نشست با قدردانی از تلاش حاضران در جلسه برای اجرای فریضه الهی امر به معروف و نهی منکر، اظهار داشت: خداوند متعال، فریضه امر به معروف و نهی از منکر را امتیاز امت‌ها در کنار عبادات، نماز، روزه و جهاد، می‌داند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، امر به معروف را یک نظارت داخلی خواند و افزود: جوامع از داخل ساقط می‌شوند و از بیرون هیچ امتی نابود نمی‌شود، هرچند شکست و پیروزی وجود دارد اما شخصیت و هویت از بین نمی‌رود، اما فساد از درون جامعه را از بین می‌برد و هویت را از دست می‌دهد و شما آمران امر به معروف باعث امتیاز بخشی به امت شده‌اید.

وی به تخلف‌هایی که در این فریضه دینی ترک می‌شود هم اشاره کرد و یادآور شد: در اجرای این واجب دینی، شاهد خیلی از تخلفات هستیم، امر به معروف و نهی از منکر همچون نماز، روش و نظام دارد و اگر در روش خود اجرا شود، اثر بخش خواهد بود.

امام جمعه مشهد، خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر، جزو واجبات جمعی است و همه در این فریضه مسئول هستند و باید در جمع صورت بگیرد تا اثربخش باشد، نمونه آن نیز طرح نور بود که در کل کشور به خوبی اجرا شد.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: اگر نتوانیم اثرگذار باشیم، افراد در برابر خداوند می‌ایستند و در گناه بیشتر وارد می‌شوند، گنهکارانی که گناه می‌کنند بی‌انگیره نیستند، خداوند را قبول دارند، اما بی پروا هستند و باکی برای گناه کردن ندارند، پس باید برای اصلاح آنها برنامه‌ریزی داشته باشیم.

باید برای خدا دوست درست کنیم

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی، اظهار کرد: دشمنی با خدا برای دشمنان منافع دارد، بی‌دینی مردم از منافع دشمن است، بنابراین باید برای خدا، دوست درست کنیم و سعی کنیم برای خداوند حرکت کنیم و دوستداران خدا را افزایش دهیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر مرز ندارد، اما مجریان و طلایه داران امر به معروف باید تا جایی حرکت کنند که نسبت به این فریضه بی‌تفاوت نباشیم و در این مسیر تعداد دوستداران به خدا و اهل بیت(ع) را بیشتر کنیم.

آیت الله علم الهدی، اساس حرکت سیدالشهدا(ع) را ناشی از امر به معروف و نهی از منکر دانست که موجد واقعه عاشورا بود و گفت: مسیر امر به معروف و نهی از منکر هم همان راه خداست و گستردگی امر به معروف و نهی از منکر، گستردگی حرکت سید الشهدا(ع) می‌باشد، بعد از شهادت ایشان هم شاهد امر به معروف و نهی از منکر بودیم که نمونه آن ماجرای حضرت رقیه(س) است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha