چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ |۱۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 17, 2024
حجت الاسلام جمال قدرتی

حوزه/ مسئول امور روحانیون سپاه بیت المقدس کردستان گفت: جوان ما نیاز دارد که هم شور حسینی و هم شعور حسینی را درک کند و در راستای آن حرکت نماید که این مهم وظیفه روحانیون و طلاب می باشد.

حجت الاسلام جمال قدرتی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام محرم و صفر در سخنانی اظهار داشت: این روزها در ایام محرم قرار داریم که رحمت بر همه ما واجب است.

مسئول امور روحانیون سپاه بیت المقدس کردستان در ادامه به برخی از مهم ترین فلسفه های قیام عاشورا اشاره کرد و گفت: اولین و مهم‌ترین هدف از این قیام بزرگ که جهان اسلام را به نوعی متحول ساخت مبارزه با اسلام اشرافی و درباری و همچنین مبارزه برای احیای دین راستین اسلام بود.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه امام حسین (ع) در این مسیر توانست برای بشریت یک الگوی آزادگی و ایثار را از خود ترسیم کند، یادآور شد: بی‌گمان اگر قیام عاشورا رخ نمی‌داد امروز اسلام راستین در مسیر انحراف قرار گرفته بود بنابراین قیام عاشورا هم در بعد مکانی و هم در بعد زمانی بسیار حائز اهمیت است.

حجت الاسلام قدرتی خاطرنشان کرد: به فرموده امام حسین علیه السلام ایشان برای اصلاح امور جدش رسول اکرم (ص) علیه قیام کردند و قیام ایشان باعث بیدار شدن وجدان بسیاری از مردم آن زمان شد.

مسئول امور روحانیون سپاه بیت المقدس کردستان در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: احیای سنت و فرضیه واجب امر به معروف و نهی از منکر از دیگر فلسفه‌های قیام عاشورا بود که امام حسین (ع) توانست این مهم و فریضه الهی را به نحو احسن انجام دهد و هزینه آن نیز شهادت فرزندانش و یارانش و به اسارت رفتن بیت مکرم این امام همام توسط کفار و دشمنان دین رسول خدا بود.

وی با اشاره به اینکه سیدالشهدا (ع) متعلق به دین و مذهب خاصی نیست، عنوان کرد: قیامی که امام حسین (ع) انجام داد، مختص به یک دین یا مذهب نیست، امام حسین (ع) به همه آزادگان جهان تعلق دارد زیرا این امام همام برای اهداف والای بشری و همچنین تقویت دین خدا و معنویات در بدترین شرایط دوران سیاسی زمانه خود قیام فرمودند که این مسئله بسیار حائز اهمیت است.

این استاد حوه علمیه با اشاره به اینکه جوان ما امروز باید به صورت درست و دقیق با شخصیت فردی و اجتماعی و اخلاقی و دینی امام حسین علیه السلام آشنا شود، عنوان کرد: جوان ما نیاز دارد که هم شور حسینی و هم شعور حسینی را درک کند و در راستای آن حرکت کند که این مهم وظیفه روحانیون و طلاب می باشد.

حجت الاسلام قدرتی تاکید کرد: قیام امام حسین علیه السلام بعد از ۱۴۰۰ سال هنوز رنگ تازگی به خود دارد چون قیام امام حسین (ع) قیامی بود که نمی‌توان تاریخ انقضایی برای آن تعریف کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha